    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgodność z umową - ciekawe...
    Date: Mon, 15 Nov 2004 19:52:39 +0800

    In article <3...@n...onet.pl>, Konrad wrote:
    > W ustawowym terminie otrzymałem odpowiedź, że sprzęt zostanie naprawiony, a
    > autoryzowany serwis "zamówił już części". OK.

    Rozumiem, że masz to na piśmie.

> [...]
    > wynikiem jego uszkodzenia, ale spartaczenia roboty przez producenta w całej
    > serii. No, ale czekam...
    > Po jakimś czasie odbieram od sprzedawcy kolejne pismo, w którym
    > czytam: "informujemy uprzejmie, iż autoryzowany serwis, do którego
    > przesłaliśmy ... urządzernie - mimo wcześniejszego poinformoweania nas o
    > zamówieniu części do naprawy - po wykonaniu jego sprawdzenia i porównania z
    > innym egzemplarzem o tym samym modelu orzekł, iż aparat jest sprawny. Nie
    > potwierdzono zgłoszonych usterek". Dalej sprzedawca twierdzi, że nie ma podstaw

    MZ skoro uznał to uznał. Amen. Jakby jeszcze to drugie pismo mieściło się
    w ustawowym terminie, ale skoro nie...

    > Czy sprzedawca ma prawo zmienić swoje stanowisko? Pierwotnie potwierdził
    > niezgodność sprzętu z umową informując mnie o rozpoczętej procedurze naprawy.
    > Czy drugie pismo w ogóle jest dla mnie jakoś wiążące?

    MZ nie, z tym że ma to wszystko małe znaczenie bo w zaparte to może iść na
    dowolnym etapie procedury reklamacyjne, a jak już pójdzie to jedynie
    zostają sądy.

    > Od razu iść do sądu, czy może zgłosić jakiemuś urzędowi naruszenie procedury
    > narzuconej przez ustawę (zmiana stanowiska po terminie)?

    Możesz zapytać co o tym sądzą w Inspekcji Handlowej, ale mogą nie sądzić.
    Mogą zasugerować Sąd Polubowny. Z Federacją Konsumentów się kontaktowałeś?

    Z praktycznego p. widzenie różnica (ponownie MZ) jest jedynie taka, że w
    sądzie nie powinno być w ogóle rozpatrywane czy ten sprzęt jest sprawny
    czy też nie.

    --
    Marcin