eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZgłoszenie przestępstwa kradzieży przez Zgromadzenie Sióstr Zakonnych › Re: Zgłoszenie przestępstwa kradzieży przez Zgromadzenie Sióstr Zakonnych
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgłoszenie przestępstwa kradzieży przez Zgromadzenie Sióstr
    Zakonnych
    Date: Tue, 10 Jan 2012 12:08:52 +0100

    wiadomości news:4f0c156a$1@news.home.net.pl...

    > Zdarza się - przy niektórych problemach umysłowych podeszłego wieku
    > ostro zabarwionych religijnością to nie jest rzadkość. Np. rodzina (bo
    > nie są gorliwie religijni) to wrogowie i "opętani przez szatana", a
    > zakonnice są z definicji święte (zwłaszcza jak przytakują kiedy trzeba).

    Wiem, że się zdarza i próbuję do tego przekonać adwersarza. Z tym, że
    wskazywałoby na to, że ciotka w ostatnich dniach swojego żywota nie do
    końca była poczytalna w rozumieniu naszych ziemskich przepisów.
    Zgromadzenie pewnie będzie usiłowało wywieść, że dokonał się w niej akt
    nawrócenia, czy wręcz objawienia. Ja nie mam nic porzeciwko nawróceniom czy
    objawieniom, tylko tak sie dziwnie zdarza, że we wszystkich przypadkach mi
    osobiście znanych istniały dość poważne wątpliwości co do stanu zdrowia
    psychicznego osób, które tych stanów doznawały. Ale pewnie sie nie znam.
    Być może trzeba WIELKIEJ WIARY, by dostrzec w tym rękę Boga. W każdym razie
    już bez żadnej złośliwości po prostu uważam, że nie ma żadnego powodu, by w
    odniesieniu do Zgromadzenia stosować inne prawidła, niż w odniesieniu do
    każdej innej instytucji. Jakby normalny DPS wziął klucze od osoby w nim
    przebywającej i rozdał co wartościowsze rzeczy biednym, to nikt by się
    nawet nie zastanawiał, czy czasem nie było to wykonanie woli cioci, tylko
    zażądał podstawy prawnej i upoważnień. Nic więce, ani nic mniej od
    Zgromadzenia nie domagam się. Po prostu oczekuję normalności i tyle.