eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZgłoszenie przestępstwa kradzieży przez Zgromadzenie Sióstr Zakonnych › Re: Zgłoszenie przestępstwa kradzieży przez Zgromadzenie Sióstr Zakonnych
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgłoszenie przestępstwa kradzieży przez Zgromadzenie Sióstr
    Zakonnych
    Date: Sun, 8 Jan 2012 22:51:37 +0100

    Użytkownik "grzech" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jecvf9$esa$1@inews.gazeta.pl...

    > Działalność charytatywna kościoła katolickiego w Polsce to tak
    > zorganizowana przestępczość, że mafia pruszkowska przy nich to banda
    > dyletantów. Z tego powodu pytający niech najpierw sprawdzi czy mieszkanie
    > ciotki to jeszcze wchodzi w skład masy spadkowej, czy jest już własnością
    > zakonu. Jeśli zakon jeszcze nie zdążył wyłudzić mieszkania, to niech
    > pytający się cieszy i nie zawraca sobie głowy duperelami w postaci pralki
    > lub innych rzeczy, bo i tak ich nie odzyska. Tak przy okazji - o kradzież
    > można oskarżyć tylko konkretną żyjącą osobę a nie klasztor.

    Nie wiem, czy akurat nie podeszłoby to pod USTAWĘ z dnia 28 października
    2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod
    groźbą kary. Moim zdaniem na pierwszy rzut oka tak, ale może gdzieś się
    znajdzie jakiś przepis to wyłączający. Fakt, że to chyba nadal martwy
    przepis, ale to już inna sprawa.

    Ustalenie, kto ewentualnie te przedmioty skradł może być faktycznie teraz
    trudne, ale jeśli sie znajdzie taki przedmiot, to osoba go posiadająca
    będzie wiedziała, od kogo go personalnie dostała. A ta osoba juz może
    odpowiadać za paserstwo. Poza tym, o ile się orientuję, to w wypadku
    Zakonu to będzie zawsze jakaś tam przełożona, bo ona jest jedyną osobą
    uprawnioną do działania w jego imieniu. Tak więc, gdyby dowieść, ze w ogóle
    doszło do przestępstwa, to ustalenie sparwcy akurat by chyba nie
    nastręczało większego kłopotu.

    Natomiast masz generalnie rację, że moim zdaniem nei ma sensu się z nimi
    kopać. Jesli mieszkania nie przepisali, to dałbym spokój, bo wartość pralki
    czy lodówki w tej sytuacji będzie znikomą częścią spadku, który jak widać
    po prostu spada rodzinie w darze z niebios.