    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgloszenie pobytu za granica a wybory
    Date: Mon, 30 Oct 2006 18:52:05 -0600

    "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> wrote in message
    news:ei5b97$pms$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Tja... i jak wyjeżdża do rodziny na tydzień to ma obowiązek się zameldować
    > :-)))))))

    tak, mój ty prawniczku nicniewiedzący.
    przed totalną hańbą ratuje cię tylko art. 19

    USTAWA
    z dnia 10 kwietnia 1974 r.
    o ewidencji ludności i dowodach osobistych
    Obowiązek meldunkowy polega na:
    1) zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
    2) wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,

    Rozdział 3
    Zameldowanie.
    Art. 10.
    1. Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem
    dłużej
    niż trzy doby, jest obowiązana zameldować się na pobyt stały lub czasowy
    najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia.

    Art. 19.
    Osoba przebywająca w określonej miejscowości w celach
    turystycznowy-poczynkowych
    poza zakładami określonymi w art. 18 jest zwolniona z obowiązku
    zameldowania się, jeżeli jej pobyt w tej miejscowości nie przekracza 30 dni.