  • 1. Data: 2003-01-14 17:08:13
    Temat: Zepsuty dysk a dane!
    Od: "Borsuk" <b...@p...onet.pl>

    Zepsul mu sie dysk twardy, wraz z dyskiem staracielm cenne dane (dysk na
    gwarancji). W sklepie powiedziano mi ze oni ponoszą jedynie odpowiedzialnosc
    za dysk, utrara danych to juz mu problem. Czy to prawda? Czy jednak ktos
    ponosi odpowiedzialnosc za utrate danych?

    Za pomoc z gory dziekuje!

  • 2. Data: 2003-01-14 17:25:59
    Temat: Re: Zepsuty dysk a dane!
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Borsuk" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    odpowiedzialnosc
    > za dysk, utrara danych to juz mu problem. Czy to prawda?

    Prawda.
    Joker

  • 3. Data: 2003-01-14 17:38:59
    Od: "Pawel Rosiak" <p...@h...pl>

> [...]
    > za dysk, utrara danych to juz mu problem. Czy to prawda? Czy jednak ktos
    > ponosi odpowiedzialnosc za utrate danych?

    Witaj,

    Za utrate danych odpowiedzialnosc ponosisz wylacznie TY. Trzeba robic kopie
    cennych danych ....

    Pozdrawiam,

    Pawel.

  • 4. Data: 2003-01-14 17:52:33
    Od: Romek <r...@p...wp.pl>

    Dnia Tue, 14 Jan 2003 18:38:59 +0100, "Pawel Rosiak"

> [...]
    >>

    >Witaj,
    >
    >Za utrate danych odpowiedzialnosc ponosisz wylacznie TY. Trzeba robic kopie

    Ale prosze powiedz dlaczego???
    Tzn skad taki wniosek.
    Taki wniosek moim zdanim jest usprawiedliwiony tylko w jednym
    przypadku - gfdy w umowie bedzei wylaczona odpowidizlnosc za utrate
    danych. Umowe sprzedazy dysku.
    Natomiast ani ja ani ty- jak sadze nie widzilismy umowy , wiec pytam
    skad wycigasz takie wnioski.

    Moim zdaniem jezeli nic innego w umiwie nei zastrzezono to mozesz
    wystapic z roszczenimi z tytulu rekojmi, odstapic od umowy i zadac
    naprawienai szkody na zasadach oglonych.
    Pozdrawiam
    Romek
    www.prawnik.net.pl

  • 5. Data: 2003-01-14 20:40:41
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

> [...]
    > wystapic z roszczenimi z tytulu rekojmi, odstapic od umowy i zadac
    > naprawienai szkody na zasadach oglonych.

    Gwarancja i rękojmia dotyczyły wad ukrytych towaru i odnosiły się do
    naprawy, wymiany lub zwrotu gotówki wydaje mi się że jedyny sposób to
    odszkodowanie na drodze sądowej (droga odszodowawcza) gdzie raczej sprawa
    przegrana bo wszem i wobec wiadomo iż sprzęt się psuje a do przechowywania i
    archiwizowania są inne urządzenia a nie pojedynczy dysk twardy i po to się
    je produkuje i projektuje. To sprzęt popularny i nie służy do przechowywania
    ważnych danych. Nie należy wyważać otwartych drzwi. Ale kto wie. Przy
    odszkodowaniu te twoje ważne dane musiały by mieć jakąś wartość wymierną aby
    ją przeliczyć na ewentualne odszkodowanie.

  • 6. Data: 2003-01-14 21:10:05
    Od: PMem<m...@f...pl>

    > Taki wniosek moim zdanim jest usprawiedliwiony tylko w jednym
    > przypadku - gfdy w umowie bedzei wylaczona odpowidizlnosc za
    utrate
    > danych.

    Myślę, że odwrotnie: tylko w wypadku gdy w umowie zostnie
    rozszerzona odpowiedzialność w taki sposób. W przeciwnym razie
    chyba nikt nie podjąłby się produkowania dysków.
    Czy makler giełdowy może dochodzić odszkodowania od producenta
    samochodu w związku z tym, że na skutek jego awarii nie zdążył kupić
    akcji przed zamknięciem sesji, a następnego dnia owe akcje poszły o
    x w górę? Szkoda łatwa do oszacowania - powództwo bezzasadne.
    Piotr Memos

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2003-01-14 21:43:58
    Od: "Asdax" <a...@p...NO_SPAM.fm>

    Watpie aby jakikolwiek producent dyskow twardych zgodzil sie na interesujacy
    Ciebie zakres odpowiedzialnosci, nawet za dodatkowa doplata ;) watpie takze
    aby wspomniany zapis w Twojej umowie sie pojawil. Jezeli przechowywane przez
    Ciebie dane maja tak duza wartosc, dlaczego nie sporzadzasz kopii
    zapasowych? Ja mialem podobny problem, stracilem mase info i teraz
    cotygodniowo robie zrzut plikow. Innym zdroworozsadkowym wyjsciem jest
    ubezpieczenie danych, bez problemu znajdziesz odpowiednia oferte...wysokosc
    skladki to juz jednak calkiem inna bajka.
    pzdr
    Asdax

  • 8. Data: 2003-01-14 21:55:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jan 2003, Asdax wrote:
    [...]
    >+ Ciebie dane maja tak duza wartosc, dlaczego nie sporzadzasz kopii
    >+ zapasowych? Ja mialem podobny problem, stracilem mase info i teraz
    >+ cotygodniowo robie zrzut plikow.

    Skromny jesteś: sam robię po każdej poważniejszej pracy (a czasem
    i mało poważnej :)) często kilka razy na dzień synchronizację
    z kopia na sąsiednim PCcie... I nie mówcie mi że mirror
    jest lepszym rozwiązaniem w tym wypadku :) !
    W zupełności się zgadzam, że skoro dane były cenne - to było
    trzeba stosownie do ceny zainwestować. Niestety :(

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-01-14 23:12:43
    Od: "Dan" <d...@p...pl>

    > Skromny jesteś: sam robię po każdej poważniejszej pracy (a czasem
    > i mało poważnej :)) często kilka razy na dzień synchronizację
    > z kopia na sąsiednim PCcie...

    A moj byly szef zawsze powiadal - "a co bedzie jak pojdzie
    po tym ustrojstwie pole magnetyczne?" i tak jakos sobie
    wpoilem archiwizowac nie tylko na sasiednim PC ;)

    Pozdrawiam
    Dan