    From: "Andrzej i B." <a...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zepsuty dysk a dane!
    Date: Tue, 14 Jan 2003 21:40:41 +0100

    > Ale prosze powiedz dlaczego???
    > Tzn skad taki wniosek.
    > Taki wniosek moim zdanim jest usprawiedliwiony tylko w jednym
    > przypadku - gfdy w umowie bedzei wylaczona odpowidizlnosc za utrate
    > danych. Umowe sprzedazy dysku.
    > Natomiast ani ja ani ty- jak sadze nie widzilismy umowy , wiec pytam
    > skad wycigasz takie wnioski.
    >
    > Moim zdaniem jezeli nic innego w umiwie nei zastrzezono to mozesz
    > wystapic z roszczenimi z tytulu rekojmi, odstapic od umowy i zadac
    > naprawienai szkody na zasadach oglonych.
    > Pozdrawiam
> [...]

    Gwarancja i rękojmia dotyczyły wad ukrytych towaru i odnosiły się do
    naprawy, wymiany lub zwrotu gotówki wydaje mi się że jedyny sposób to
    odszkodowanie na drodze sądowej (droga odszodowawcza) gdzie raczej sprawa
    przegrana bo wszem i wobec wiadomo iż sprzęt się psuje a do przechowywania i
    archiwizowania są inne urządzenia a nie pojedynczy dysk twardy i po to się
    je produkuje i projektuje. To sprzęt popularny i nie służy do przechowywania
    ważnych danych. Nie należy wyważać otwartych drzwi. Ale kto wie. Przy
    odszkodowaniu te twoje ważne dane musiały by mieć jakąś wartość wymierną aby
    ją przeliczyć na ewentualne odszkodowanie.