  • 11. Data: 2006-12-17 17:09:07
    Temat: Re: Żebranie - gdzie przepisy zakazujące?
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Czapla wrote:
    > Trochę nie o to mi chodziło, tzn. nie o żebraków ulicznych.

    Więc co chciałaś uzyskać pytając o żebranie, skoro nie o to Ci chodzi?

    > Problem jest z tą jedną rodziną. Oni od paru lat po prostu ...żebrzą! Ma to
    > miejsce na Walnych Zgromadzeniach [...] Cel oczywiąście jest jeden - niech
    > Spółdzielnia wymieni im okna!

    To nie jest żebranie.

    -------------------+
    -------------------+

  • 12. Data: 2006-12-17 17:23:18
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Czapla napisał(a) :
    > Problem jest z tą jedną rodziną. Oni od paru lat po prostu ...żebrzą! Ma to
    > miejsce na Walnych Zgromadzeniach

    Aha, rozumiem, że chodzą wśród zgromadzonych ze zdjętą czapką i
    mówią "co łaska" ? ;-)
    Jeśli nie, to nie ma to nic wspólnego z żebractwem oprócz
    wspólnego nazewnictwa.

    > Drugi problem to ciepło, za które wszyscy musimy tu płacić a które ucieka przez
    > te ich okna. Podzielników oczywiście brak. Spróbujemy na najbliższym WZ
    > przegłosować założenie podzielników, ale to są koszty, poza tym oni i tak
    > pewnie nie pozwolą podzielników założyć. Gdzieś słyszałem, że wtedy można
    > naliczać takim delikwentom trzykrotną średnią - mógłby ktoś mnie naprowadzić na
    > odpowiednie przepisy?

    To byłby chyba najlepszy chwyt na tych cwaniaczków. Może
    konserwator może na nich wymóc wymianę okien jakąś groźbą kar?
    Co do przepisu, to wiedziałbym dopiero we wtorek wieczorem. Zdaje
    się, że niekoniecznie to będzie razy 3, ale różnica pomiędzy
    całością minus zamontowane podzielniki. Ponieważ zamontowane są
    podzielniki, nie liczniki, to może być ciężko z przeliczeniem.
    Może wtedy rzeczywiście jest jakaś dotychczasowa stawka razy 3.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !! Z konta na Onecie listy wychodzą i dochodzą tylko w 60% !!

  • 13. Data: 2006-12-17 18:34:04
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Aha, rozumiem, że chodzą wśród zgromadzonych ze zdjętą czapką i
    > mówią "co łaska" ? ;-)

    Nie. Chcą całość a nie "co łaska". Ale wydaje mi się, że to nie zmienia
    charakteru ich postawy, którą mimo wszystko określiłbym jako żebranie. Słowo
    kwesta niezbyt mi pasuje, bo kwesty są zazwyczaj na jakiś szlachetny cel a tu
    ewidentnie chodzi o prywatę.

    > Jeśli nie, to nie ma to nic wspólnego z żebractwem oprócz
    > wspólnego nazewnictwa.

    Jakoś nic innego mi na myśl nie przyszło. Próba wyłudzenia?

    > To byłby chyba najlepszy chwyt na tych cwaniaczków. Może
    > konserwator może na nich wymóc wymianę okien jakąś groźbą kar?

    Raczej nie przejdzie. Konserwator dba żeby nie wprowadzać rewolucyjnych zmian w
    wyglądzie elewacji, reszta go nie obchodzi.

    > Co do przepisu, to wiedziałbym dopiero we wtorek wieczorem.

    Będę bardzo zobowiązany.

    Najlepsze byłyby liczniki, ale konstrukcja budynku uniemożliwia ich
    zamontowanie. No i koszty olbrzymie.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 14. Data: 2006-12-17 22:30:33
    Temat: Re: Żebranie - gdzie przepisy zakazuj?ce?
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
    napisał w wiadomości news:3utao29o7n6e3gh6f0avjiku48hv11pf9o@4ax.com...
    > Zbrodnia niekoniecznie, ale wciskanie kitu już tak.:-)
    > Większość zdecydowana żebrzących ma większe dochody z tej "pracy" (i na
    > dodatek nieopodatkowane :-)) od tych, co dają.
    > Oczywiście możesz wierzyć w ten kit i dawać, ale nie myśl, że wszyscy są
    > tacy naiwni jak ty. :-)

    Nie jestem naiwny i nie wierzę w kartki i tabliczki jakie mają. Chodzi tylko
    o to, że nie ma powodu by to było nielegalne bo szkodliwośc tego jest
    praktycznie żadna. Kościół też ludziom kit wciska, a Ci dają na tacę.
    Niewiele to się różni od żebrania pod owym kościołem.

    Pozdrawiam Przemek

  • 15. Data: 2006-12-17 22:38:12
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl> napisał

    > A kwestowanie pod cmentarzem (czy gdziekolwiek), a zbieranie datków
    > na tacę w kościele?? Dla mnie to nie rózni się zbytnio od żebrania...

    Bo masz mały rozumek, misiu.

  • 16. Data: 2006-12-17 22:45:33
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    wiadomości news:em4gud$d3k$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl> napisał

    > Bo masz mały rozumek, misiu.

    Raczej Ci co dają na tacę i wierzą w różne brednie opowiadane w kościele
    maja mały rozumek...

    Pozdrawiam Przemek

  • 17. Data: 2006-12-17 22:53:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl> napisał

    > Raczej Ci co dają na tacę i wierzą w różne brednie opowiadane w kościele
    > maja mały rozumek...

    Ich sprawa co robią ze swoimi pieniędzmi. Ale wiedzą kto i na co prowadzi
    kwestę/kolektę.

    A ty nie rozumiesz prostych pojęć i różnic między nimi.

  • 18. Data: 2006-12-17 23:37:38
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    wiadomości news:em4hqg$fue$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl> napisał

    > Ich sprawa co robią ze swoimi pieniędzmi. Ale wiedzą kto i na co prowadzi
    > kwestę/kolektę.

    Otoż to, ich sprawa, czy dadzą żebrakowi pod kościołem, tak czy siak wiedzą
    na co pieniądze dają.

    Przemek

  • 19. Data: 2006-12-18 04:15:38
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Przemek Lipski napisał/a:
    >Chodzi tylko
    >o to, że nie ma powodu by to było nielegalne bo szkodliwośc tego jest
    >praktycznie żadna.
    Pod warunkiem, iż nie jest namolne (np. cygański dzieciak łapiący się
    delikwenta). :-)

  • 20. Data: 2006-12-18 05:28:51
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    napisał w wiadomości news:4c5co2hegcv9q4qbhvq7mrr6tk1rrrfu5j@4ax.com...
    > Pod warunkiem, iż nie jest namolne (np. cygański dzieciak łapiący się
    > delikwenta). :-)

    Oczywiście, ten punkt jest niepodlegający dyskusji (jak dla mnie).

    Pozdrawiam Przemek