  • 1. Data: 2010-07-27 06:05:45
    Temat: Zdjęcie nie przedstawia wylicytowanego towaru
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Witam. Mam problem z jednym ze sprzedawcą na allegro. Otóż zakupiłem pamięć na
    aukcji: http://allegro.pl/show_item.php?item=1157361399
    Po wylicytowaniu wysłałem natychmiast wiadomość do sprzedającego:
    "Proszę wysłać pamięć dokładnie taką jak na zdjęciu (na kościach
    HY5DU121622CTP-J)."
    Po kilku godzinach (po ~6,5 h, a więc mieli czas na przeczytanie wiadomości)
    dostaję wiadomość "Wysyłam towar zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami."
    Po kilku dniach otrzymuję moduł z zupełnie niepotrzebnymi dla mnie kościach
    (HY5DU561622DT-J). Po napisaniu do nich stosownego e-maila otrzymałem:
    "nie mamy już takiej pamięci, była tylko jedna sztuka z tym modułem i już dawno
    się sprzedała."
    Poinformowałem, że w związku z przysłaniem innego towaru niż zamawiałem czekam
    na zwrot 23,99zł + 5zł do wysyłki do nich. Kilka dni ciszy, aż wczoraj dostałem
    wiadomość:
    "Pamięć, którą Pan otrzymał jest w pełni zgodna z opisem w aukcji. Były tam
    podane parametry licytowanego produktu i wysłaliśmy do Pana dokładnie taką
    pamięć, jak została opisana. "
    Proponują rezygnację z towaru (10 dni), ale będę stratny na kosztach wysyłki.
    Otrzymana pamięć jest całkowicie nie potrzebna i nawet za darmo nie wziąłbym
    jej.

    Mam do Was pytanie. Sprzedawca ma rację, że wysłali towar zgodnie z opisaniem, a
    zdjęcie ma charakter poglądowy? Przecież natychmiast wysłałem informację, że
    interesuje mnie tylko moduł taki jak na zdjęciach, a nie jakiś chłam (gdyby
    odpisali, że nie mają takiej to bym zrezygnował z zakupu). Identyczna byłaby
    sytuacja, gdyby ktoś sprzedawał bluzkę dla dziecka (w opisie znajdowałby się
    rozmiar, kolor), na zamieszczonym zdjęciu towaru byłby Kubuś Puchatek, a
    sprzedawca wysłał z Prosiaczkiem i uważałby, że wszystko jest ok, gdyż zdjęcie
    jest tylko poglądowe i nie przedstawia zamawianego towaru.

  • 2. Data: 2010-07-27 06:56:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qwerty wrote:
> [...]
    > Prosiaczkiem i uważałby, że wszystko jest ok, gdyż zdjęcie jest tylko
    > poglądowe i nie przedstawia zamawianego towaru.

    w zasadzie oba powinny być zgodne. I opis i zdjęcie.
    Szczególnie jesli zdjecie jest wyeksponowane tak jak na aukcji, której
    link podałeś. Można to potraktować jako opis pozostałych parametrów nie
    ujętych w tekscie.

    Tylko, że co dalej? Sztuka pod tytułem, co mi zrobisz jak mnie złapiesz?
    Nie da się tego sprzedać za tą cenę?

  • 3. Data: 2010-07-27 07:28:51
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał

> [...]
    > Po wylicytowaniu wysłałem natychmiast wiadomość do sprzedającego:
    > "Proszę wysłać pamięć dokładnie taką jak na zdjęciu (na kościach

    Po wylicytowaniu to troszkę za późno.

    > Otrzymana pamięć jest całkowicie nie potrzebna i nawet za darmo nie
    > wziąłbym jej.

    Kluczowe pytanie: czy jest niezgodna z opisem?

    > Mam do Was pytanie. Sprzedawca ma rację, że wysłali towar zgodnie z
    > opisaniem, a zdjęcie ma charakter poglądowy?

    Sprzedaje 5 szt. a zdjęcie jest jedno. Pisze że z demontażu a więc nie
    nówka prosto z taśmy gdzie sztuka w sztukę byłaby identyczna..

    > Przecież natychmiast wysłałem informację, że interesuje mnie tylko
    > moduł taki jak na zdjęciach,

    Trzeba było uzgadniać to przed licytowaniem.

  • 4. Data: 2010-07-27 07:31:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał

    > Po wylicytowaniu to troszkę za późno.

    > Kluczowe pytanie: czy jest niezgodna z opisem?

    a czy zdjęcie nie jest częścią opisu.

    > Sprzedaje 5 szt. a zdjęcie jest jedno. Pisze że z demontażu a więc nie
    > nówka prosto z taśmy gdzie sztuka w sztukę byłaby identyczna..

    więc jeśli się różnią to nie umieszczaj takiego samego zdjęcia.
    Nie chodzi o wygląd, ale o parametry na tym zdjeciu umieszczone.

    > Trzeba było uzgadniać to przed licytowaniem.

    niekoniecznie.

  • 5. Data: 2010-07-27 07:49:24
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > a czy zdjęcie nie jest częścią opisu.

    Czasem jest, czasem nie. Na Allegro przyjęło się, że jeśli zdjęcie
    przedstawia dokładnie ten przedmiot który jest wystawiony to pisze się
    "real foto". W innych przypadkach może to być np. zdjęcie z katalogu
    czy strony producenta. Fotografię uznałbym za część opisu w zakresie
    wyglądu przedmiotu, uszkodzeń itp. Tu przedmiot jest nieuszkodzony a
    wygląd nie ma znaczenia. Istotne parametry są w opisie i to jest
    wiążące.

    > więc jeśli się różnią to nie umieszczaj takiego samego zdjęcia.
    > Nie chodzi o wygląd, ale o parametry na tym zdjeciu umieszczone.

    Zdjęcie jest przydatne bo typów modułów pamięci jest bez liku
    i fotografia pomoże kupującemu zorientować się czy to jest to
    czego szuka. A parametry są nie na zdjęciu a w opisie.

    Jeśli wystawisz bluzkę i umieścisz zdjęcie dziecka w tej bluzce
    to w przesyłce ma być też dziecko, i to dokładnie to które jest
    na zdjęciu?

    Co niekoniecznie?

  • 6. Data: 2010-07-27 09:08:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-27 09:49, Użytkownik Alek napisał:

> [...]
    > przedmiotu, uszkodzeń itp. Tu przedmiot jest nieuszkodzony a wygląd nie
    > ma znaczenia. Istotne parametry są w opisie i to jest wiążące.

    W różnych działach są różne zwyczaje ale w przypadku sporu
    jeśli sprawa trafi do sądu to sprzedawca posługujący się
    bez informacji zdjęciem innego przedmiotu ma przegraną jak
    w banku.

    > Zdjęcie jest przydatne bo typów modułów pamięci jest bez liku
    > i fotografia pomoże kupującemu zorientować się czy to jest to
    > czego szuka. A parametry są nie na zdjęciu a w opisie.

    W tym przypadku kupującego interesował parametr który był
    na zdjęciu a nie w opisie. A że był to kupujący ma prawo domagać
    się tego za co zapłacił a nie czegoś podobnego.

    > Jeśli wystawisz bluzkę i umieścisz zdjęcie dziecka w tej bluzce
    > to w przesyłce ma być też dziecko, i to dokładnie to które jest
    > na zdjęciu?

    Dzieci i osób nie wolno sprzedawać, ale jeśli sweterek na zdjęciu
    miał słonika a kupujący otrzymał z małpką to ma prawo żądać
    tego za co zapłacił.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-07-27 10:42:52
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Przepraszam ktory producent modulow DIMM podaje jako parametr wlutowane
    chipy? Moze do tego mialby podawac parametry kondensatorow i rezystorow
    ? Dla laika to nie ma zadnego znaczenia podobnie jak i na dzi8alanie
    tego modulu DIMM. Standard obejmuje typ modulu czyli NP SODIMM PC2700
    mozna tez umiesci dodatkowe info jak np CLale tak jak napisalem nie ma
    to dla laika zadnego znaczenia.

  • 8. Data: 2010-07-27 13:26:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:
> [...]
    > przedmiotu, uszkodzeń itp. Tu przedmiot jest nieuszkodzony a wygląd nie
    > ma znaczenia. Istotne parametry są w opisie i to jest wiążące.

    Jak dla mnie to albo ktos umieszcza zdjecie to umieszcza zdjeceie tego
    co sprzedaje, albo wyraznie pisze, ze nie jest to zdjecie towaru, ktory
    sprzedaje.

    > Zdjęcie jest przydatne bo typów modułów pamięci jest bez liku
    > i fotografia pomoże kupującemu zorientować się czy to jest to
    > czego szuka. A parametry są nie na zdjęciu a w opisie.

    Wiec ich na zdjeciu powinno nie byc, a jesli juz sa to powinny byc
    rzeczywiste.
    Jesli tak nie jest to wprowadzasz klienta w blad, bo podajesz informacje
    (to ze w formie zdjecia to nie istotne), ktore nie sa prawdziwe.

    > Jeśli wystawisz bluzkę i umieścisz zdjęcie dziecka w tej bluzce
    > to w przesyłce ma być też dziecko, i to dokładnie to które jest
    > na zdjęciu?

    przedmiotem sprzedazy jest bluzka i to jest wyraznie napisane.
    tak samo jak nie sprzedajesz stołu na którym lezy pamiec, ktorej robisz
    zdjecie.
    Ale jak na zdjeciu jest bluzka z obrazkiem, to oczekuje, ze przyjdzie
    bluzka z obrazkiem.

    > Co niekoniecznie?

    Niekoniecznie trzeba bylo uzgadniac przed licytowaniem.
    Zdjecie jest tak samo czescia oferty, szczegolnie jestli zawiera istotne
    cechy. Wiec nie bylo czego uzgadniac.

  • 9. Data: 2010-07-27 13:35:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zenek wrote:
> [...]
    > tego modulu DIMM. Standard obejmuje typ modulu czyli NP SODIMM PC2700
    > mozna tez umiesci dodatkowe info jak np CLale tak jak napisalem nie ma

    jesli to nie ma znaczenia to sie ich nie podaje.
    jesli sie je natomiast podalo, to znaczy, ze produkt jest taki jak podano.
    Mozna sie sprzeczac, czy ten parametr jest istotny czy nie dla klienta,
    ale jesli klient potrafi wykazac, ze ta zmiania parametru powoduje
    istotna zmiane dzialania, to jest znaczy ze jest to istotne.

    tez tak mialem.
    glupia sprawa. Kupilem pamieci, ktore mialy inna obudowe niz na zdjeciu.
    Powiedzialbys, ze przeciez to nawet nie jest paramter pamieci.
    I co? I dupa. Za wysokie. Nie zmiescily sie pod radiatorem procesora.

  • 10. Data: 2010-07-27 21:24:43
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > jesli to nie ma znaczenia to sie ich nie podaje.

    Toteż nikt tego parametru nie podał. Typ chipa nie jest elementem
    oferty ani producenta ani sprzedawcy. Mogą być stosowane zamiennie
    różne chipy byle cały moduł spełniał parametry odpowiednie dla typu
    modułu.