    From: "ssj5" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zdarzenie na drodze
    Date: Fri, 24 Jan 2003 17:17:21 +0100

    news:b0rm9s$r51$1@topaz.icpnet.pl...

    > Poproszę o numer artykułu który tak mówi.Jesli nie znajdziesz to następnym
    > razem dopisuj np."wydaje mi się" albo "uważam że" bo takie zdecydowane
    > walenie głupot źle o Tobie świadczy.

    prosisz, wiec masz:
    cytat pochodzi z takiego dokumentu jakim jest "prawo o ruchu drogowym"
    Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić
    się w szczególności, czy:

    1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu,

    2) kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania,

    3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował
    zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa
    ruchu.

    Aja stwierdzil wyraznie "Jezeli wlaczasz kierunkowskaz skretu i zwalniasz a
    za toba jedzie ktokolwiek kto nie rozpoczal manewru wyprzedzania to jestes
    na pierwszenstwie "

    i ma racje w tym co mowi. nie musi dodawac "wydaje mi sie", skoro jest
    pewien tego co mowi.

    ssj5