  • Data: 2007-09-24 18:03:57
    Temat: Re: Zawieszenie działalności gospodarczej - NIEMOZLIWE???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 22 Sep 2007, Barbara wrote:

    > Wychodzi na to, że trzeba za każdym razem w takich sprawach
    > zamiast pytać urzędników - słać pisma do odpowiednich
    > ministerstw w prośbą o interpretację przepisów. To już chyba
    > na pewno byłby jakiś dowód w sądzie.
    > Chociaż i tego nie jestem już taka pewna... :((

    Jako dowód niewątpliwie tak, szczególnie że tak "podpuszczonych"
    (błędną wykładnią) osób co nieco jest, a ISTNIEJE precedens (nic
    to, że u nas precedens nie obowiązuje).
    Konkretnie - "VAT od pseudociężarówek". Było tak, że nim pozmieniali
    fafnaście razy przepisy, USy powszechnie honorowały uznanie "samochodu
    ciężarowego" na podstawie wpisu do dowodu rejestracyjnego.
    Wyszło, że któryś US wygrał proces (przed NSA) z podatnikiem, wykazując
    mu że takie domniemanie jest BEZPRAWNE, bo o klasyfikacji decyduje
    homologacja a nie wpis do DR!
    No i groziło lawiną pozwów przez USy - z wielką awanturą w skali
    kraju, bo tak postępujących były pi razy oko setki tysięcy, a okres
    do weryfikacji to 5 lat wstecz.
    Miniter wydał USom nakaz niewszczynania postępowań, uzasadniając go
    "zasadą zaufania do urzędów".
    Dlaczego takie samo postępowanie nie zostało wszczęte wobec "sprawy ZUS"
    (bo ZUS *miał* błędnie domniemany status "zawieszenia" jako dopuszczalny
    na formularzach!) tego już nie wiem :>
    A raczej wiem... tak poszkodowanych jest mniej, więc nie groziło że NARAZ
    przyjdą pod URM z kamieniami w rękach... niestety.
    "Niestety" dlatego, że taka groźba *działa* a "sprawiedliwość wbrew
    prawu" szukana bez przemocy *nie działa*.

    pzdr, Gotfryd