    From: "Barbara" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zawieszenie działalności gospodarczej - NIEMOZLIWE???
    Date: Thu, 20 Sep 2007 02:01:17 +0200

    > Witam!
    >
    > Mam takie pytanie, czy to prawda ze niedawno sie zmienilo prawo i przepisy
    > nie mozna (nie ma takiej opcji) jak zawieszenie dzialalnosci ?
    > Poinformowano mnie ze jedyne wyjscie to zamknac dzialalnosc i ewentualnie
    > kiedys ja otworzyc ponownie (czyli jak by start firmy na nowo)... To jakis
    > absurd ? Przeciez wiele osob chce zawiesic dzialalnosc nawet dla
    > podtrzymania nazwy firmy itp.
    >
    > Jak to jest , mozna zawieszac dzialalnosc czy nie ? Bo pan urzedas
    popatrzyl
> [...]

    Jakieś 3-4 lata temu zawiesiłam działalność gospodarczą - wyrejestrowałam
    się w ZUS, złożyłam stosowne pismo w US o zawieszeniu działalności (nie było
    zastrzeżeń - przyjęli, nawet podpowiedzieli, co napisać), nie zgłaszałam
    tylko w Urzędzie Miejskim. Zamierzałam wznowić działalność za kilka
    miesięcy, potem wszystko się zmieniło, odwlekało, pojawiły się problemy,
    potem zaczęłam chorować, trochę to trwało, wciąż miałam nadzieję, że jeszcze
    mi ta działalność będzie potrzebna, więc nie wyrejestrowałam, potem z kolei
    znalazłam kontrakt na rok, a teraz znów pojawiła się szansa, że będę mogła
    zająć się pracą na własny rachunek. Nic nie wiedziałam o zmianie
    interpretacji przepisów, ale jeśli to prawda, to co powinnam w tej sytuacji
    zrobić? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że w ciągu najbliższych miesięcy
    znów uruchomię działalność gospodarczą, ale doświadczenia ostatnich lat
    pokazały, że wszystko może się zmienić. Czy w tej sytuacji powinnam się
    liczyć z tym, że ZUS uzna mnie za oszusta, który nie płacił przez kilka lat
    składek (z racji II grupy inwalidzkiej obowiązywały mnie jedynie składki na
    ubezpieczenie zdrowotne)? Czy powinnam natychmiast wyrejestrować
    działalność, a w razie potrzeby uruchomić całą machinę od nowa? Czy może
    mogę poczekać na rozwój mojej sytuacji zawodowej bez obawy, że naliczą mi
    składki za kilka lat?
    Teraz naprawdę boję się iść do US i ZUS...
    Barbara