  • 11. Data: 2002-05-22 12:42:54
    Temat: Re: Zatrzymanie prawa jazdy
    Od: "Wiktor" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtek "
    > Tymczasowe aresztowanie nie jest bezprawne. Jest przewidziane w
    konstytucji
    > i kodeksach (karnym i postępowania karnego).

    W Konstytucji i Kodeksie Karnym ? A w jakim artykule, bo nie mogę znaleźć ?

    W.

  • 12. Data: 2002-05-22 17:59:45
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek " <p...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Wiktor <k...@w...pl> napisał(a):
    >
    > Tymczasowe aresztowanie nie jest bezprawne. Jest przewidziane w
    konstytucji
    > i kodeksach (karnym i postępowania karnego).
    Sprawdź art.136, 137 i 138 prawa o ruchu drogowym, który ma rangę ustawy
    podobnie jak wymienione przez ciebie kodeksy.
    Rob
    Aha, na postanowienie Sądu o zatrzymaniu prawa jazdy możesz złożyć
    zażalenie.

  • 13. Data: 2002-05-27 14:20:20
    Od: "Wojtek " <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Wiktor <k...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Wojtek "
    > konstytucji
    >
    > W Konstytucji i Kodeksie Karnym ? A w jakim artykule, bo nie mogę znaleźć ?

    Art 41.konstytucji (o nietykalności i wolności osobistej).
    co do kodeksu miało być kodeks postępowania karnego i k.post. w sprawach o
    wykroczenia. moja pomyłka.
    Ale dalej nic nie wiem o zabezpieczeniu wykonania ew.orzeczonego śr.karnego.
    ?????
    pzdr

  • 14. Data: 2002-05-28 09:53:20
    Od: "Wiktor" <k...@w...pl>

> [...]
    > wykroczenia. moja pomyłka.
    > Ale dalej nic nie wiem o zabezpieczeniu wykonania ew.orzeczonego

    Ok. Art 41 ust. 1 Konstytucji mówi "Każdemu zapewnia się nietykalność
    osobistą i wolność osobistą."

    Ale jest i drugie zdanie: "Pozbawienie lub ograniczenie wolności może
    nastąpić tylko na zasadach i w trybie określonych w ustawie."

    Więc sięgamy do ustawy jaką jest prawo o ruchu drogowym i art 129 ust. 2 pkt
    6 policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1, jest
    uprawniony do zatrzymania, w przypadkach przewidzianych w ustawie,
    dokumentów stwierdzających uprawnienie do kierowania pojazdem lub jego
    używania,

    aktem wykonawczym jest rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i
    Administracji Dz.U.99.53.563 w sprawie kontroli ruchu drogowego.

    Czyli wszystko się zgadza a Konstytucja nie została naruszona.

    Pozdrawiam

    W.

  • 15. Data: 2002-05-28 19:13:00
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiktor" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > uprawniony do zatrzymania, w przypadkach przewidzianych w ustawie,
    > dokumentów stwierdzających uprawnienie do kierowania pojazdem lub jego
    A "sąsiednie" przepisy stanowią o zatrzymaniu prawa jazdy na dłuższy okres
    orzeczeniem Sądu.
    Ale po co ty właściwie pytasz, skoro nie czytasz odpowiedzi? Przecież
    podawałem ci juz podstawę prawną.
    Rob