  • 1. Data: 2002-05-21 11:07:36
    Temat: Zatrzymanie prawa jazdy
    Od: "Wojtek " <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Jaka jest podstawa prawna zatrzymania prawa jazdy (stan po użyciu alkoholu)
    " w celu zabezpieczenia wykonania ewentualnie orzeczonego środka karnego"
    ??

  • 2. Data: 2002-05-21 11:08:59
    Temat: Re: Zatrzymanie prawa jazdy
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Wojtek " <p...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:acd9po$eve$1@news.gazeta.pl...
> [...]
    alkoholu)
    > " w celu zabezpieczenia wykonania ewentualnie orzeczonego środka

    Art.87 K.W

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2002-05-21 12:18:37
    Od: "Wojtek " <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Leszek <l...@m...icpnet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Wojtek " <p...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
> [...]
    ten artykuł mówi jak zostanę ukarany ( gdy dowiedzie mi się winy).
    Ja szukam odpowiedzi jakim prawem zabrano mi prawo jazdy przed prawomocnym
    wyrokiem.
    pzdr

  • 4. Data: 2002-05-21 12:59:23
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Nie bądz leniem!!!!

    Art. 135.

    1. Policjant:

    zatrzyma prawo jazdy za pokwitowaniem w razie:

    stwierdzenia, że kierujący pojazdem znajduje się w stanie
    nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego
    podobnie do alkoholu,

    stwierdzenia zniszczenia prawa jazdy w stopniu powodującym jego
    nieczytelność,

    podejrzenia podrobienia lub przerobienia prawa jazdy,

    gdy upłynął termin ważności prawa jazdy,

    gdy wobec kierującego pojazdem wydane zostało postanowienie lub
    decyzja o zatrzymaniu prawa jazdy,

    gdy wobec kierującego pojazdem orzeczono zakaz prowadzenia pojazdów
    lub wydano decyzję o cofnięciu prawa jazdy,

    przekroczenia przez kierującego pojazdem liczby 24 punktów za
    naruszenie przepisów ruchu drogowego,

    przekroczenia przez kierującego pojazdem, w okresie 1 roku od dnia
    wydania po raz pierwszy prawa jazdy, liczby 20 punktów za naruszenie
    przepisów ruchu drogowego,

    może zatrzymać prawo jazdy za pokwitowaniem w razie uzasadnionego
    podejrzenia, że kierowca popełnił przestępstwo lub wykroczenie, za
    które może być orzeczony zakaz prowadzenia pojazdów.

    2. Pokwitowanie zatrzymania prawa jazdy z przyczyn, o których mowa w
    ust. 1 pkt 1 lit. b)-d) oraz w pkt 2, uprawnia do kierowania pojazdem
    w ciągu 7 dni.

    Wystarczy w wyszukiwarce(np.onet) wpisac "kodeksdrogowy". No ale może
    zatrzymają Ci prawo jazdy na dłużej to się pouczysz.

    Leszek

  • 5. Data: 2002-05-21 14:26:37
    Od: "Wojtek " <p...@N...poczta.gazeta.pl>

> [...]

    > Wystarczy w wyszukiwarce(np.onet) wpisac "kodeksdrogowy". No ale może
    > zatrzymają Ci prawo jazdy na dłużej to się pouczysz.

    NIe jestem leniem.
    Pytam się na jakiej podstawie sąd, nie orzkając o winie a tylko w celu
    zabezpieczenia wykonania EWENTUALNIE orzeczonego środka karnego, przetrzymuje
    moje prawo jazdy.
    Do czasu prawomocnego wyroku jestem niewinny.
    To że policja, twierdząc że jestem w stanie po spożyciu alkoholu, zatrzymała
    prawo jazdy nie podlega dyskusji.
    Chodzi o to, że sądząc się ( co trwa 6 m-cy) jestem pozbawiony prawka, tj.
    faktycznie ukarany. Mało tego. Jeżeli zapadnie wyrok skazujący a ja się
    odwołam to nadal jestem bez prawka (mimo że upłynęło już zasądzonych 6 m-cy).
    i to jest skandal.

  • 6. Data: 2002-05-21 16:54:44
    Od: "Zbigniew Bober" <z...@p...com>

    Witam.
    Skandalem jest to, że jeździsz pojazdem po drogach publicznych znajdując się
    w stanie po użyciu alkoholu.

    Zbyszek Bober
    ----------
    In article <acdlet$jj$1@news.gazeta.pl>, "Wojtek "
    [ciach]

  • 7. Data: 2002-05-21 17:27:43
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > i to jest skandal.

    Skandalem jest to, że jeździsz po pijaku.

    --
    Depi.

  • 8. Data: 2002-05-21 18:01:07
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Depilator" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Wojtek " <p...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości

    > Skandalem jest to, że jeździsz po pijaku.

    Dokładnie tak!!!!!To inni mają PRAWO jezdzic po drogach wolnych od
    nietrzezwych kierowców.

    Leszek

  • 9. Data: 2002-05-21 20:41:55
    Od: "Wiktor" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtek :
> [...]
    przetrzymuje
    > moje prawo jazdy.
    > Do czasu prawomocnego wyroku jestem niewinny.

    Fajne ! Tym tokiem myślenia dochodzimy do wniosku, że tymczasowe
    aresztowania jest bezprawne. Zamykają kogoś bez wyroku, a "do czasu
    prawomocnego wyroku jestem niewinny.
    ... i to jest skandal.".

    Ale się ubawiłem ! Polska to ciekawy kraj.

    W.

  • 10. Data: 2002-05-22 06:23:40
    Od: "Wojtek " <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Wiktor <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]

    > prawomocnego wyroku jestem niewinny.
    > .... i to jest skandal.".
    >
    > Ale się ubawiłem ! Polska to ciekawy kraj.

    Tymczasowe aresztowanie nie jest bezprawne. Jest przewidziane w konstytucji
    i kodeksach (karnym i postępowania karnego).