  • Data: 2006-07-04 17:49:22
    Temat: Re: Zaskarzyc lekarza / szpital ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa [###a...@l...SPAM_PRECZ.com.###] napisał:

    > Ja bym próbował zacząć od prokuratury (Art.160 par.2 KK za narażenie
    > matki oraz dziecka oraz Art. 155 KK za nieumyślne - przez
    > niedbałość/niekompetencję - spowodowanie śmierci dziecka).
    > Ochroną ludzkie życie jest wg. Konstytucji objęte od poczęcia, więc
    > dziecko nienarodzone IMHO pod człowieka wg. naszego prawa podpada).
    > Równolegle warto zrobić szum w mediach - oni to kochają a i
    zmniejszy to
    > szanse, że sprawa "rozejdzie się po kościach".
    > Są jeszcze różne stowarzyszenia obrońców pacjentów, ale z różnych
    > powodów (spamowanie itepe) nie budzą mojego zaufania.

    Kluczowym dla całej sprawy będzie opinia biegłego. Tłumaczenie
    lekarza, że nie ma miejsca w szpitalu jest bezsensowne. Jeśli istniało
    zagrożenie życia i faktycznie owego miejsca nie było (lekarz
    cudotwórcą nie jest), to obowiązkiem lekarza było jednoznaczne
    pouczenie pacjentki o tym, a co więcej zaproponowanie przewiezienia do
    innego szpitala. Przy czym w dobie NFZ-ów nie umiem powiedzieć, jak to
    formalnie ma wyglądać, bo nie wiem kto powinien za taki przewóz
    zapłacić. Inna sprawa, że nie wiadomo, czy nawet w wypadku szybkiej
    hospitalizacji udało by się dziecko uratować, ale od tego już jest
    biegły.

    Na niekorzyść lekarza przemawia fakt, że zalecił przybycie do szpitala
    za 5 dni. Czyli tym samym dał wyraz temu, że istniały przesłanki
    medyczne do hospitalizacji pacjentki. A zatem wskazywało by to na
    fakt, że działał świadomie.

    Z mediami bym chwilę zaczekał. Z mojego doświadczenia wynika, że różne
    interwencyjne programy rzadko zadają sobie trud obiektywnego
    wyjaśnienia sprawy. Może się okazać, że nawet gdyby matkę niezwłocznie
    hospitalizowano, to dziecka nie dało by się uratować. Ale zanim
    ktokolwiek zajmie w tej sprawie stanowisko, to dziennikarze już
    wykonają egzekucję.