  • 21. Data: 2010-09-05 12:42:31
    Temat: Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:i5vml0$dj1$1@news.onet.pl...

    > To nie jest żaden zasiłek, tylko wypłata z ubezpieczenia, na które
    > płaci się pod przymusem w ciągu życia. Państwo żadnej łaski nie robi. Jak
    > państwa nie stać, to niech i składek nie pobiera.
    >
    > Jasne, za całe życie płacenia ZUSu każdemu przysługuje tylko zakopanie
    > w dziurze.teoretycznie

    W praktyce, to największym problemem w tym wypadku są ło uczciwe praktyki
    firm pogrzebowych. To one żerują na tym, że w chwili śmierci osoby bliskiej
    ludzie nie myślą racjonalnie i zdzierają z rodzin. Za danymi GUS w 2008
    roku w Polsce zmarło 111.880 osób. Pewnie większość ubezpieczona, więc
    jeśli obniżymy zasiłek pogrzebowy zmniejszymy o 2.000 zł, to oszczędzimy
    teoretycznie 223.760.000 zł. Ale tylko pozornie. Przecież firmy pogrzebowe
    płacą podatki. Od takiego przychodu zapłacą 22% VAT i 20 dochodowego (liczę
    na okrągło) bo przecież maja koszty, ale te dalej się rozkąłdają na dochody
    innych podmiotów, czyli odprowadzą 98.454.400. Ostatecznie państwo na tej
    niepolictycznej decyzji zarobi około 125 milionów złotych. Tak więc chyba
    nie o to chodziło jednak, tylko o przytemperowanie firm pogrzebowych.

  • 22. Data: 2010-09-05 12:43:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Ostatecznie państwo na tej niepolictycznej decyzji zarobi około 125
    > milionów złotych. Tak więc chyba nie o to chodziło jednak, tylko o

    Autopoprawka - te dane są za 2007 rok, a rocznik z 2008 roku, ale reszty
    wywodu to nie zmienia.

  • 23. Data: 2010-09-05 12:47:22
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-05 14:29, SDD pisze:
    > Użytkownik "animka"<a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > To przeciez jest OCZYWISTE - kazdy ksiadz CI to powie, bo to nei jest zadna
    > tajemnica.
    > Z jakiej racji ma cos odprowadzac do budzetu? Oprocz podatku, rzecz jasna,
    > ktory akurat tu jest niespraweidliwie zryczaltowany.
    > Jak muzykanci Ci beda grali i spieali na weselu to tez, wg Ciebie, ma
    > wszystkie zaplacone mu pieniadze wplacic na rzecz panstwa?
    > A jak krawcowa Ci kiecke uszyje, to tez caly utarg na zaraz wplacic panstwu?

    No tak, z tego punktu widzenia to racja.

    --
    animka

  • 24. Data: 2010-09-05 12:48:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-05 14:42, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > około 125 milionów złotych. Tak więc chyba nie o to chodziło jednak,
    > tylko o przytemperowanie firm pogrzebowych.

    Kilka pogrzebów w rodzinie przeżyłem i do każdego trzeba było
    dopłacać po kilka tysięcy, więc nie wydaje mi się, aby zasiłek
    pogrzebowy był za duży. Przede wszystkim dziwnie wysokie są koszty
    miejsca samego pochówku, ich powiększenie itp. Jeśli ktoś ma już
    uszykowany dół dla siebie, rodzina będzie miała o wiele taniej.

    Wynika to zapewne z niedużej konkurencji wśród cmentarzy i pośrednio
    z rygorystycznych przepisów sanitarnych - dlaczego nie mogę się
    pochować w swoim lesie, gdy takie prawo ma mieszkający tam żubr, albo
    dwie tony moich mrówek?

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2010-09-05 12:49:54
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-05 14:32, SDD pisze:
    > Użytkownik "animka"<a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Katolickiego pogrzebu bez ksiedza nie odprawisz. Ale nikt (a juz na pewno
    > nei panstwo) nie kaze Ci grzebac sie po katolicku, wiec nie pindol bez
    > sensu.
    > Sa cmentarze komunalne gdzie sobie mozna zrobic pogrzeb bez ksiedza - np.
    > ktos z rodziny moze odprawic ceremonie, wyglosic mowe itp. Czemu nie?

    Znałam parę osób komunistów i mieli potem katolickie pogrzeby, więc mnie
    tym bardziej by uwłaczał (i pewnie osobie zmarłej) pogrzeb komunalny.

    --
    animka

  • 26. Data: 2010-09-05 12:58:22
    Od: Artur Kosmal <a...@g...pl>

    W dniu 2010-09-05 14:49, animka pisze:

    > Znałam parę osób komunistów i mieli potem katolickie pogrzeby, więc mnie
    > tym bardziej by uwłaczał (i pewnie osobie zmarłej) pogrzeb komunalny.

    w jakim sensie katolicki=lepszy ?

  • 27. Data: 2010-09-05 13:08:37
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-05 14:58, Artur Kosmal pisze:

    > w jakim sensie katolicki=lepszy ?

    Tradycja, wychowanie, patriotyzm i takie tam.

    --
    animka

  • 28. Data: 2010-09-05 14:35:46
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    W dniu 2010-09-05 14:58, Artur Kosmal pisze:

    >Tradycja, wychowanie, patriotyzm i takie tam.

    Nie wiem, co patriotyzm ma wspolnego z religia siegajaca korzeniami do
    religii zupelnie innego niz polski narodu?

    Idac tropem patriotyzmu nalezaloby urzadzac palenie zwlok na stosie wraz z
    niektorymi elementami dobytku (jak to obyczaje praslowian nakazywaly)
    wznoszac modly do Peruna, Tryglawa i innych, a nie holdowac tradycjom
    neojudaistycznym, wprowadzonym mieczem i ogniem na naszych terenach przez
    ludy germanskie....

    PS. nie jestem ateista.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 29. Data: 2010-09-05 15:05:16
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-05 16:35, SDD pisze:
    > Nie wiem, co patriotyzm ma wspolnego z religia siegajaca korzeniami do
    > religii zupelnie innego niz polski narodu?

    Ależ ja nie łączę tych skojarzeń w jedno.
    Tak mniej więcej to napisalam.

    --
    animka

  • 30. Data: 2010-09-05 15:10:09
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup
    > Znałam parę osób komunistów i mieli potem katolickie pogrzeby, więc mnie tym
    > bardziej by uwłaczał (i pewnie osobie zmarłej) pogrzeb komunalny.

    i to jest sedno, wierzyc nie wierzysz, chcesz ich porozpedzac, a jak
    przychodzi co do czego to konczy sie na 'co sasiedzi powiedza'...

    bo tobie bedzie chyba wszystko jedno, prawda?

    i za przeproszeniem co do twojego wywodu maja komunisci??