  • 161. Data: 2010-09-06 13:16:15
    Temat: Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:i62660$91r$1@news.onet.pl...
    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Uważasz, że *tylko* o bezpieczeństwo chodzi?

    Ja nie twierdzę, ze tylko o to chodzi. Ja jedynie wyraziłem moją opinię na
    temat jednego z argumentów, który przekonuje mnie do samego pomysłu
    robienia tego na terenie szkoły. Inne mi nie przychodzą do głowy.

    > Dlaczego więc z religii (nieobowiązkowej przecież) są oceny, w dodatku
    > oceny umieszczane na świadectwie, w dodatku oceny uwzględniane w średniej
    > ocen, przez co uczeń nie uczęszczający na religię zawsze będzie w jakiś
    > sposób poszkodowany przez fakt, że nie jest w stanie zdobyć dobrej oceny
    > z jeszcze jednego przedmiotu? Od razu zaznaczę, że lekcje etyki,
    > religioznawstwa czy co tam jeszcze miano wprowadzić dla "heretyków" miast
    > religii, pozostają w miażdżącej liczbie przypadków jedynie w sferze
    > marzeń.

    NA to już nic nie poradzę, choć faktycznie tak jest.

  • 162. Data: 2010-09-06 13:18:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > To teraz pojechałeś Robert :)))
    > Od mojego dochodu (wynagrodzenie za pracę) płatnik odlicza mi zaliczkę na
    > podatek. Z netta płacę za żarcie, za energię elektryczną, za wodę itd. -
    > każda z tych rzeczy jest później ZNOWU opodatkowana.
    > Więc Twoja sugestia jest do d..y. ;)

    Nie do dupy. Ale niektóre z tych wydatków mozesz odliczyć od dochodu. Tu
    tak na około zrobili odliczenie od dochodu na darowizny na rzecz kościoła.
    Na około, bo inaczej kościół by musiał prowadzić skięgowość i wystawiać
    pokwitowania. Nie odnoszę sie do zasadności tego zwolnienia, bo to decyzja
    polityczna, a nie prawna.

  • 163. Data: 2010-09-06 13:18:59
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Tylko idiota może próbować udowadniać jedno czy drugie.
    > Mądry człowiek na pytanie czy bóg istnieje odpowiedź ma jedną - nie wiem.

    mi najbardziej podobalo sie zakonczenie man in black z tymi kulkami i
    jakimis tam stworami. Pomijam juz inne kwestie np. swiata w szafce.

    Wszystko co naukowo niezbadane lub niewytlumaczalne przekladalo sie kiedys
    na "boskie".

    Byla boska zlosc "pioruny", "tornada". Byla boska dobroc "opady po oddaniu w
    darze dla boga niewinnej dziewicy".

    I tak juz pozostalo, ze jak zachoruje to sie modli. A jak wyzdrowieje to
    "wola boga". Nie raz mialem stycznosc z przypadkami "nie ide do lekarza bo
    on nie pomoze, ide do kolegi, on tam masuje, daje jakis proszek i wyleczy
    mnie z raka"

    Icek

  • 164. Data: 2010-09-06 13:19:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > jakie odszkodowania sa zwolniene z opodatkowania ????
    >
    > Jak firma ma auto, nagle ktos to auto stuknie, ubezpieczyciel wyplacic 10
    > tys odszkodowania to ta firma nie placi od tego podatku ?

    Nie płaci. A przynajmniej nie powinna.

  • 165. Data: 2010-09-06 13:21:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > nie do konca. W duzym miescie cmentarze sa komunalne. Jednak na malych
    > wsiach bez zgody kleru na takim przykoscielnym cmentarzu nie mozesz
    > zostac
    > pochowany

    Jeśli nie ma cmentarza komunalnego, to ów "kler" zgodę wyrazić musi.
    Oczywiście zawsze może szykanować, a le ostatecznie zgodę wyrazić ma
    obowiazek.

  • 166. Data: 2010-09-06 16:37:38
    Temat: Re: Zasi?ek pogrzebowy zostanie obni?ony z ponad 6 tys. do 4 tys. z?.
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Robert Tomasik napisal:
    > Nie płaci. A przynajmniej nie powinna.

    Płaci dochodowy, jeżeli nie ma ubezpieczenia AC. A w każdym
    przypadku płaci VAT, bo odszkodowanie dostaje tylko netto.
    Potem może sobie VAT odzyskiwać.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 167. Data: 2010-09-06 18:35:14
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    >W wiadomości news:4c840d5c$0$27030$65785112@news.neostrada.pl pawelj

    > Obrażam? To niech mnie zaskarżą.
    > Ciekawe z jakiego artykułu.

    > Mogę.
    To spróbuj.

    --
    PawełJ

  • 168. Data: 2010-09-07 07:26:34
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Ja nie twierdzę, ze tylko o to chodzi. Ja jedynie wyraziłem moją opinię
    > na

    Ok, sądziłem, że uzasadniasz *jedyny* argument samych sprawców tej chorej
    pomyłki, jaką jest religia w szkołach ;-)

    K.

  • 169. Data: 2010-09-07 07:28:08
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Icek" <i...@d...pl> napisał

    > jakie odszkodowania sa zwolniene z opodatkowania ????
    > Jak firma ma auto, nagle ktos to auto stuknie, ubezpieczyciel wyplacic 10
    > tys odszkodowania to ta firma nie placi od tego podatku ?

    A płaci? Na jakiej niby podstawie?

    K.

  • 170. Data: 2010-09-07 11:19:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 05-09-2010 14:49, animka pisze:

    > Znałam parę osób komunistów i mieli potem katolickie pogrzeby,

    I sami je sobie zorganizowali, nie?

    Swoją drogą komunizm nie oznacza ateizmu (i vice versa, co w co
    ciaśniejszy główkach się niestety nie mieści).
    Słyszałaś o teologii wyzwolenia?

    > więc mnie
    > tym bardziej by uwłaczał (i pewnie osobie zmarłej) pogrzeb komunalny.

    Osoba zmarła nie żyje (tak wiem, pleonazm, ale często zauważam, że
    nieoczywisty dla niektórych) i jakie hucpy wyprawia nad grobem rodzina i
    znajomi już jej zupełnie nie obchodzi.

    Pogrzeb nie jest dla trupa a dla rodziny, a kościelny jest często "żeby
    ludzie nie gadali", nawet jak zmarły przed śmiercią dał w TV ogłoszenie,
    że jest ateistą do ostatniej helisy DNA.

    Z tego samego powodu musi być ekstra lakierowana trumna i stypa z
    odpowiednią ilością czystej, żeby po poł godzinie połowa gości nie
    pamiętała, z jakiej okazji ta bibka.

    Byłam na wielu pogrzebach. Kto nie był?
    Zapisanie zwłok jakiejś akademii medycznej wydaje się rozwiązaniem
    zdecydowanie mniej "uwłaczającym godności" a i pożytek dla społeczeństwa
    większy z jednego dobrze wykształconego chirurga niż z trzech grabarzy.

    ps. Dlaczego wesele ma każdy takie, na jakie go stać, zasiłek rodzinny
    ma śmiesznie niskie kryteria dochodowe, becikowe to 1 tys zł, ale już
    pogrzeb musi być dotowany każdemu, także temu kogo stać na grobowiec na
    Powązkach i 6 tys to dla niego na waciki?
    Nie lepiej inwestować w żywych niż w umarłych?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813