    From: Pytajnik <h...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zasiłek pielęgnacyjny a renta a normalna pensja
    Date: Thu, 22 Apr 2004 18:49:59 +0200

    Użytkownik Kuba napisał:
    > Witam serdecznie,
    >
    > Mam 26 lat. Urodziłem się z wodogłowiem. Od 6 miesiąca życia mam wszczepioną
    > zastawkę, dzięki której żyję całkowicie normalnie (dopóki nie ma 'awarii' bo
    > w przeciwnym wypadku bywa różnie..)
    > Co ciekawe, a oczym, przez poprzednie 25 lat nie wiedziałem właśnie z uwagi
    > posiadanie zastawki, a dzięki odpowiednim 'papierom' uzyskałem (cytując za
    > uzyskanym orzeczeniem): 'umiarkowany stopień niepełnosprawności' . Nie będę
    > się tu wiele rozpisywał, bo to nie medyczne forum. Chodzi mi o co innego - Z
> [...]

    Zasiłek pielęgnacyjny będzie się dalej należał - i będzie go wypłacał
    zakład pracy - oczywiście trzeba w zakładzie to udokumentować. Zresztą
    od 1.05.2004 zmieniają się zasady wypłat zasiłków rodzinnych i
    pielęgnacyjnych - teraz te obowiązki przejmują samorządy lokalne - na
    szczęście :-), bowiem Urzędy Pracy powinny się skupiać przede wszystkim
    na przeciwdziałaniu bezrobociu, a nie wypłacaniu świadczeń socjalnych. Z
    tego co wiem - pracuję w UP w naszym wypadku zasiłki rodzinne i
    pielęgnacyjne przejmuje Opieka Społeczna. Ważne jest złożenie na czas
    wymaganych dokumentów, bowiem nowe przepisy nie przewidują wyrównań tych
    świadczeń w przypadku niezłożenia dokumentów w terminie.

    Darek (Amos)
    http://www.amosicho.prv.pl irc:irc.amosicho.hopto.org:6666
    .:The PUPTRIX has you:.