  • 1. Data: 2004-04-22 14:37:21
    Temat: Zasiłek pielęgnacyjny a renta a normalna pensja
    Od: j...@g...pl (Kuba)

    Witam serdecznie,

    Mam 26 lat. Urodziłem się z wodogłowiem. Od 6 miesiąca życia mam wszczepioną
    zastawkę, dzięki której żyję całkowicie normalnie (dopóki nie ma 'awarii' bo
    w przeciwnym wypadku bywa różnie..)
    Co ciekawe, a oczym, przez poprzednie 25 lat nie wiedziałem właśnie z uwagi
    posiadanie zastawki, a dzięki odpowiednim 'papierom' uzyskałem (cytując za
    uzyskanym orzeczeniem): 'umiarkowany stopień niepełnosprawności' . Nie będę
    się tu wiele rozpisywał, bo to nie medyczne forum. Chodzi mi o co innego - Z
    tego, co się dowiedziałem w UP, gdzie jestem zarejestrowany, jako bezrobotny
    to należą mi się co miesiąc pieniążki (nie wiem, cóż to jest - zasiłek
    pielęgnacyjny ? Nigdy nie pracowałem i dlatego się dziwię). W każdym bądź
    razie nie tego się tyczy moja wątpliwość: Zastanawiam się mianowcie, czy
    mogę bezproblemowo podjąć pracę (w - zgodnie z orzeczeniem: miejscu
    przystosowanym do niepełnosprawności) bez ryzyka obcięcia pensji w zamiar za
    otrzymywany zasiłek. A jeśli już zacznę zarabiać to czy dalej będę mógł
    pobierać zasiłek, czy też, tak jak to było kiedyś z emeryturami wojskowymi
    jeśli będę zarabiał to automatycznie capną mi zasiłek ? Jak to jest naprawdę
    ?
    A cha: Bardzo ważne: Czy, hipotetycznie rzecz biorąc, jeśli w razie czego
    'olałbym' to orzeczenie i poszedł do normalnej pracy to czy w przypadku,
    gdyby ktoś się dokopał i zobaczył, że pracuję tutaj, choć zgodnie z
    orzeczeniem mi nie wolno - czy grozi coś za to mnie lub pracodawcy, a jeśli
    tak to co ?

    Poszukałbym, popytał, tylko - wstyd się przyznać - nie mam bladego pojęcia
    kto mi może w tym pomóc (przeciez do prawnika z tym nie pójdę..)
    Każda, nawet najmniejsza informacja będzie mile widziana.

    --
    --= cOOba =--
    --= GG:974443 =--

  • 2. Data: 2004-04-22 16:49:59
    Od: Pytajnik <h...@n...spam.pl>

    Użytkownik Kuba napisał:
> [...]
    > jeśli będę zarabiał to automatycznie capną mi zasiłek ? Jak to jest naprawdę

    Zasiłek pielęgnacyjny będzie się dalej należał - i będzie go wypłacał
    zakład pracy - oczywiście trzeba w zakładzie to udokumentować. Zresztą
    od 1.05.2004 zmieniają się zasady wypłat zasiłków rodzinnych i
    pielęgnacyjnych - teraz te obowiązki przejmują samorządy lokalne - na
    szczęście :-), bowiem Urzędy Pracy powinny się skupiać przede wszystkim
    na przeciwdziałaniu bezrobociu, a nie wypłacaniu świadczeń socjalnych. Z
    tego co wiem - pracuję w UP w naszym wypadku zasiłki rodzinne i
    pielęgnacyjne przejmuje Opieka Społeczna. Ważne jest złożenie na czas
    wymaganych dokumentów, bowiem nowe przepisy nie przewidują wyrównań tych
    świadczeń w przypadku niezłożenia dokumentów w terminie.

    Darek (Amos)
    http://www.amosicho.prv.pl irc:irc.amosicho.hopto.org:6666
    .:The PUPTRIX has you:.