    From: "Nora" <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zasiedzenie działki - czy tak to działa?
    Date: Tue, 9 Aug 2005 17:04:29 +0200

    > Czy prawo do zasiedzenia jest przechodnie (tz nmożna je odziedziczyć albo
    > nabyć? - bo wcześniej właścicielem (czy raczej użytkownikiem) tego terenu
    był
    > ojciec tego faceta, nie wiem czy on to odziedziczył czy kupił od ojca)

    nie wiem czy ci to pomoze ale powiem ci jak bylo na moim przykladzie.
    Dziadek: samoistny posiadac ziemi (tak stalo w papierach, dzialka nabyta w
    1934r), Babcia- zona dziadka (wiadomo)
    Dziadek zmarl 30 lat temu..sprawa dzialki nie byla ruszana (regulowana) az
    do 2000r. W 2000r. wniosek do sądu o stwierdzenie zasiedzenia (zlozony przez
    babcię). Babcia uzyskala wlasnosc (mimo ze nie mieszkala tam od 1945r.).
    Tyle ze sie ciagnelo (pojawily się tzw. osoby trzecie roszczące sobie tez
    prawo do ziemi).

    Ja bym poczekala na dokument stwierdzający jednak tę wlasnosc.

    Nora