  • Data: 2023-04-19 20:10:14
    Temat: Re: Zaraza
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.04.2023 o 17:46, Shrek pisze:

    > Może, ale to nie tak działa. Skoro ktoś w imię czegoś zamknął gospodarki
    > i spowodował światory kryzys, to wypadałoby żeby to potem przeanalizować
    > - co było dobrze, jakie dało efekty a co należy poprawić. Choćby po to
    > żeby następnym razem wiedzieć. Nic takiego nie nastąpiło.

    A nie - przepraszam są opracowania - "excess mortality lockdown"

    pierwszy link - https://gh.bmj.com/content/7/11/e009032 australia, mocny
    lokdałn - wyszło im że śmiertelność spadła... we wszystkich kategoriach
    chorób. Trochę dziwne bo world in data twierdzi że wzrosła... - jak dla
    mnie błąd danych, albo źle zrozumiałem konkluzję.

    drugi link - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9426308
    /(gov w
    nazwie) "This study failed to demonstrate statistically significant,
    beneficial effects of statewide lockdown measures in 2020, while also
    finding major adverse economic impacts. " Czyli nie udało się
    potwierdzić że pomogło "medycznie" za to zaszodziło wkonomicznie... minus.

    trzeci -
    https://www.wsj.com/articles/how-deadly-were-the-cov
    id-lockdowns-excess-deaths-alcohol-heart-disease-acc
    idents-life-youth-11673440091
    - trochę nie na temat i źródło takie se - For Americans under 45, there
    were more excess deaths without the virus in 2020-21 than with it. - ale
    wniosek ciekawy;)

    czwarty -
    https://www.thelancet.com/article/S0140-6736(21)0279
    6-3/fulltext -
    lancet - "Funding Bill & Melinda Gates Foundation (...) ;)
    "We estimated that several countries, including Australia and New
    Zealand, have had negative excess mortality during the pandemic. This
    observation is probably due to decreases in mortality from diseases and
    injuries for which exposure to related risks has been reduced during the
    pandemic. " -

    czyli że lokdałn generalnie zmniejsza śmiertelność - znów Australia;)

    Piąty https://www.nature.com/articles/s41586-022-05522-2 - nic konkretnego,

    Szósty -
    https://www.who.int/news/item/05-05-2022-14.9-millio
    n-excess-deaths-were-associated-with-the-covid-19-pa
    ndemic-in-2020-and-2021
    - zero o lockdownie.

    Reasumując - jedno (drugi link) że lokdałn nie pomógł a zaszkodził, trzy
    (pierwszy, trzeci i czwarty) że lokdałny zmniejszają śmiertelność... ale
    ogólną a nie od kowida, czyli na sam kowid też nie pomógł, dwa nie na
    temat;) Wychodzi na to, że zdania ekspertów są zgodne - na sam kowid
    lokdałn nie pomaga;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!