    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zapis w umowie o stosowaniu przepisow KC
    Date: Wed, 22 Jan 2003 11:52:55 +0100

    Użytkownik Bartosz Skorek napisał:

    > Taki zapis bierze się z tępoty ludzi redagujących umowy.
    >
    > I rodzi tylko kłopoty - n.p. przed 2001 r. statuty spółek miały
    > analogiczny zapis o stosowaniu Kodeksu handlowego. Teraz jest Kodeks
    > Spółek Handlowych, i nie wiadomo jak interpretować stare zapisy,
    > które zostały w mocy - stosując wykładnię literalną, wypadałoby
    > nadal stosować przepisy starego kh

    Ale tylko do kwestiach w których KSH dopuszcza swobodne uregulowanie
    danej sprawy w umowie.
    Bo w stosunku do przepisów KSH bezwzględnie obowiązujących ten zapis
    dot. stosowania KH jest chyba nieważny?

    Hmm... faktycznie niezła furtka.. chociaz tak z głowy trudno mi dac
    przykład zastosowania takiej furtki - tzn. konkretny przepis i komu by
    to służyło a komu nie.

    Przychodzi cos komuś do głowy?
    Bo w znajomej spółce wlasnie taki zapis istnieje...

    A tak a porpos to ostatnio pomagała zakładac jedna spółke z o.o i
    notariusz sam zaproponował dodatnie takie zapisu, z tym że o KSH
    oczywiście. Hmm...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk