  • Data: 2009-03-01 10:34:51
    Temat: Re: Zamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka" [KOREKTA]
    Od: cyklista <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > IMHO wrzucasz do jednego worka trzy różne rzeczy :)

    > Ale określenie momentu powstania obowiązku podatkowego nie ma nic do
    > określenia ważności umowy ani do momentu przejścia własności :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    może rzeczywiście nie mieć, co łatwo zrozumieć w innym przypadku z
    allegro, i z czym wiąże się moje kolejne pytanie

    jest opcja zwana escrow, a polega na tym że kupujący wpłaca pieniądze na
    konto allegro, potem ja wysyłam towar, a potem allegro przekazuje te
    pieniądze na moje konto

    wiec umowa została zawarta w momencie kup teraz, on towar otrzymał po
    paru dniach a ja pieniądze jeszcze później

    ale tu mam pytanie gdzie w takim razie następuje mój obowiązek podatkowy?

    a. w chwili zawarcia umowy
    b. w momencie pojawienia się pieniędzy na koncie pośredniczącym allegro
    c. w momencie pojawienia się pieniędzy na moim koncie bankowym

    jak w momencie a i b to nie mam problemów bo wtedy wybijam paragon
    fiskalny i wrzucam go do paczki

    ale jak w momencie c to nie wiem kiedy ja mam wybić ten paragon (bo na
    pewno wtedy powstanie mój obowiązek podatkowy, mam kasę fiskalna i
    spełniam obowiązek wydania paragonu do każdej transakcji), jeśli go
    wybiję dopiero jak pojawią się pieniądze na moim koncie to złamię prawo
    nie dołączając paragonu do towaru
    chyba że traktować taki system jak transakcja z odroczoną płatnością i
    wystawiać paragony do razu (a potem bawić się w razie kontroli z
    szukaniem takich sprzedaży i łączeniem ich z późniejszymi wpłatami na
    konto, lub prowadzić osobną ewidencje tych sprzedaży z zanotowanymi
    wpłatami za nie)

    ps. może znowu połączyłem trzy rzeczy w jednym worku, ale właśnie tak
    działa życie, które jest nieograniczone w mnogości swoich przejawów,