  • Data: 2007-08-21 10:46:01
    Temat: Re: Zamówienie
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fae8tg$hka$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Jak to jest ?
    > Jeśli firma przysyła firmie zamówienie
    > ( określając ilość, cenę i termin odbioru)
    > i dostanie potwierdzenie przyjęcia takiego zamówienia
    > to jest to wiążące dla niej w sensie obowiązku odebrania zamówionego
    > towaru
    > ?
    >
    > macso

    witam!

    według mnie opisana przez ciebie sytuacja kwalifikuje się jako tryb ofertowy
    zawarcia umowy sprzedaży - art.66kc; skoro bowiem firma X wysyła do firmy Y
    zamówienie (czyli mówić inaczej - ofertę), a firma Y potwierdza przyjęcie
    zamówienia (oferty), to zgodnie z art.70kc, z chwilą otrzymania przez firmę
    X (oferenta) oświadczenia firmy Y o jej przyjęciu (potwierdzenie zamówienia)
    dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży; oznacza to, że każda z firm może żądać
    wykonania tej umowy przez drugą stronę - zamawiający wydania towaru,
    przyjmujący zamówienie - zapłaty ceny i odbioru towaru;
    skoro zas nie odwołała zamówienia we właściwym czasie, tzn. przed zawarciem
    umowy, a odwołanie doszło do przymującego ofertę (firmy Y) przed wysłaniem
    potwierdzenia zamówienia, to umowa sprzedaży dochodzi do skutku (art.66 (2)
    kc);

    jeżeli przedsiębiorca (firma) otrzymał od osoby, z którą pozostaje w stałych
    stosunkach gospodarczych, ofertę zawarcia umowy w ramach swej działalności,
    brak niezwłocznej odpowiedzi poczytuje się za przyjęcie oferty (art.68 (2)
    kc);

    aby zamówienie (oświadczenie woli zawarcia umowy) mogło być ofertą w
    rozumieniu art.66kc, musi spełniać kryteria przyszłej umowy - skoro umowy
    sprzedaży, to musi zawierać co najmniej oznaczenie towaru i cenę

    pzdr