    From: AdamS <f...@f...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zamówienia publiczne - zmiany po terminie umownym
    Date: Fri, 2 Nov 2012 18:22:12 +0100

    Dnia Fri, 2 Nov 2012 16:23:07 +0100, Robert napisał(a):

> [...]
    >
    > Umowa na roboty budowlane podaje termin zakończenia robót.
    > Podaje też okres gwarancji.
    > Załóżmy, że roboty wg umowy mają być zakończone do dnia 15.10.2012.
    > Okres gwarancji niech sobie wynosi 24m-ce od daty zakończenia (lub odbioru -
    > nie ważne...) robót.
    >
    > Czy jeśli wykonawca robót, opierdzielając się mocno, nie zakończył robót w
    > terminie umownym a inwestor/zamawiający nie mając argumentacji dla
    > aneksowania/wydłużenia terminu realizacji robót poinformował o rozpoczęciu
    > naliczania kar zgodnie z umową, to mamy tu do czynienia z umową trwającą?

    tak, chyba że mówimy o naliczaniu kar w związku z wypowiedzenmim umowy
    przez zamawijącego w związku z nienależytym jej wykonaniem ze strony
    wykonawcy - bo tak też można

    > Czy po umownym okresie zakończenia robót (niedotrzymanym) można wprowadzić
    > jakieś zmiany do umowy? Np. po terminie zakończenia robót wykonawca dokonał
    > jakichś rozbiórek i wyszło, że trzeba zmienić założenia projektowe i
    > wprowadzić jakieś roboty zamienne. Czy wobec upłynięcia terminu na
    > realizację robót możliwe jest wprowadzenie zmian do umowy?

    To zależy jak zamawiający przewidział taką sytuację w siwz na etapie
    postępowania. Jeśli nie przewidział w ogóle to nic nie może zrobić w
    trwającej umowie.

    > Do kiedy można mówić o trwaniu/obowiązywaniu umowy? Czy aż do zakończenia
    > okresu gwarancyjnego? Czy tylko do terminu przewidzianego na zakończenie
    > robót? Czy może do czasu faktycznego zakończenia tych robót?

    do faktycznego zakończenia i odbioru robót lub do jej wypowiedzenia

    > Mam wrażenie, że z ustawy pzp to nie wynika. Nie wiem, w jakich innych
    > przepisach mogłoby to być określone.

    Kwestie umów w pzp reguluje dział IV (w szczególności patrz art. 144)
    ponadto pzp w sprawach nieuregulowanych odsyła do KC

    > Z góry dzięki za Wasze sugestie/podpowiedzi

    proszę

    --
    Pozdrawiam AdamS