  • 21. Data: 2011-12-30 17:24:12
    Temat: Re: Zamieszki a ubezpieczenie
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-30, sqlwiel <j...@g...com> wrote:

    [...]

    > A jak Twoje TU splajtuje?

    To się ubezpieczę w innym.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2011-12-30 17:26:52
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    > Co najwyżej to wynik tego, że dobrze zarabiasz.

    Znów Cię (Was?) rozczaruję. Jestem emerytem. :D

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 23. Data: 2011-12-30 17:36:35
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    > On 2011-12-30, sqlwiel<j...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Wziąć ubezpieczenie? ;-)

    Być może.
    Być może wtedy uznam, że mieszkam w jakimś szczególnym miejscu (może
    wtedy wybiorę przeprowadzkę), albo mam jakichś szczególnych kontrahentów
    (może zmienię model ekonomiczny), a jeśli nic nie wymyślę, to może i po
    przekalkulowaniu - ubiezpieczę się. Ale dopiero wtedy jak uznam, że
    wskutek zupełnie nierozpoznanych przesłanek jestem częstą ofiarą
    złodziei samochodów czy czegoś innego.
    Podobnie, jeślibym uprawiał jakąś szczególną formę np. aktywności
    fizycznej narażającą mnie na wysokie prawdopodobieństwo uszkodzeń ciała,
    którego nie przewidzieli sq..ni autorzy "ogólnych warunków
    ubezpieczenia", to bym oczywiście się ubezpieczył. Jeśli ktoś się prosi,
    aby przegrać, to dlaczego nie dać mu szansy?

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 24. Data: 2011-12-30 17:37:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-30, sqlwiel <j...@g...com> wrote:

    [...]

    > Znów Cię (Was?) rozczaruję. Jestem emerytem. :D

    A to w jakiś sposób wyklucza dobre zarobki?
    Ja jestem z pokolenia "oburzonych", a na zarobki nie narzekam ;-)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2011-12-30 21:54:55
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On Fri, 30 Dec 2011 17:47:21 +0100
    sqlwiel <j...@g...com> wrote:

    > Podobnie, jak zagranie w totolotka *może* się opłacić grającemu.

    Nie o to chodzi. W totolotku wartość oczekiwana straty jest zawsze
    większa gdy grasz niż gdy nie grasz. W ubezpieczeniach tak nie
    jest - dość często wartość oczekiwana straty jest większa przy braku
    ubezpieczenia niż przy ubezpieczeniu, choć bywają (też nierzadko)
    sytuacje odwrotne.

    > z prawdopodobieństwem ok. 50%, bo tyle zdaje się przypada na wygrane.

    Procentowa wielkość puli na wygrane nie ma nic wspólnego z
    prawdopodobieństwem opłacalności gry w totolotka. Czy uważasz, że
    połowa osób grających w totolotka zarabia na tym?

    > To jest dokładnie ten sam mechanizm, tylko durnie tego nie widzą.

    No właśnie nie ten sam. Podałeś regułę:
    "1% prawdopodobieństwa * wartość straty jest mniej kosztowna,
    niż 1.5% wartości * 100% prawdopodobieństwa"

    Błąd polega na tym, że "wartość straty", którą masz po jednej stronie
    to nie jest to samo, co "wartość przedmiotu ubezpieczenia", którą masz
    po drugiej stronie. Przykładowo: jak ukradną ci samochód, to "wartość
    straty" to (z grubsza) cena samochodu + koszty związane z zakupem
    nowego + koszty taksówek w międzyczasie, a "wartość przedmiotu
    ubezpieczenia" to sama cena samochodu. To, że dla ciebie ta różnica w
    tej akurat sytuacji jest niższa niż marża TU na składce
    ubezpieczeniowej nie oznacza, że tak będzie dla każdego i w
    każdej sytuacji.

    --
    Jacek Midura

  • 26. Data: 2011-12-31 00:40:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-30 17:40, sqlwiel pisze:
    > I nie dyskutować-mi-tu proszę o skrajnych przypadkach. Prosze wrócić do
    > formuły SUMA (koszt*prawdopodobieństwo)

    Mam do Ciebie prywatne pytanie - w drzwiach wejściowych masz jeden, czy
    dwa zamki? (o drzwi antywłamaniowe nawet nie pytam).

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2011-12-31 09:35:08
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.12.2011 22:54), Jacek Midura wrote:
    > Przykładowo: jak ukradną ci samochód, to "wartość
    > straty" to (z grubsza) cena samochodu + koszty związane z zakupem
    > nowego + koszty taksówek w międzyczasie, a "wartość przedmiotu
    > ubezpieczenia" to sama cena samochodu.

    Zarówno w przypadku AC jak i samodzielnego odkładania na
    "odszkodowanie", zawsze dojdą dodatkowe koszty związane z zakupem nowego
    itd...

    Zwłaszcza AC - nie zwróci Ci więcej niż wartość samochodu w momencie
    utraty.

    p. m.

  • 28. Data: 2011-12-31 10:52:13
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-12-30 13:57, Liwiusz pisze:
    > Nieraz warto się ubezpieczyć od zdarzeń, których pokrycie szkody może
    > być przez nas niemożliwe, albo znacznie utrudnić życie czy prowadzenie
    > biznesu.
    A potem się załamać, gdy taka szkoda nie zostanie pokryta z
    ubezpieczenia, bo ktoś wyciągnął jakąś swoją interpretację zamieszek lub
    inny elastyczny paragraf z umowy?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 29. Data: 2011-12-31 10:59:42
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-12-30 16:17, Dysiek pisze:

    > Naciagany przyklad, dobry dla wielkich przedsiebiorstw. Zalozmy, ze
    > TIR/ciezarowka kosztuje (strzelam) 500.000 zl. Masz ich 20, czyli calkiem
    > pokazna flota jezeli jestes wlascicielem firmy. 500.000* 20 = 10.000.000; 1%
    > od tej kwoty to 100.000 - za malo na ciezarowke. Na lokacie zarobilbys z
    > tego netto kolo 5 tys rocznie.

    Fajnie teoretyzuje się, a w praktyce (firm!) jest przyczyna
    ubezpieczania całkowicie odmienna... PODATKOWA
    Mianowicie jeśli chcemy odliczać koszty z wszelkich napraw itp
    dodatkowych zdarzeń związanych z pojazdem - to jest w przepisach
    podatkowych warunek że trzeba posiadać ubezpieczenie tego pojazdu...
    tyle że jakiś lobbysta od "i czasopisma" dodał tam w przepisie
    "nieobowiązkowe"... więc OC się nie łapie, i trzeba choćby
    najbiedniejsze AC wziąć.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 30. Data: 2011-12-31 11:58:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.12.2011 17:40), sqlwiel wrote:

    > Lepsze odłożone 2k na lokacie minus 500zł (jednorazowo) na porządną
    > blokadę plus odrobina zdrowego rozsądku, niezostawianie auta byle-gdzie
    > itd.

    Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że AC to nie tylko ubezpieczenie od
    kradzieży, ale także od zdarzeń drogowych w których albo jesteś winny,
    albo nie ma winnego, albo winny jest ale nie można go zlokalizować?

    Mi (nie zostawiałem auta byle gdzie, stał albo przed blokiem albo przed
    supermarketem kiedy robiłem zakupy) przez 3 lata:
    - ktoś stuknął na parkingu, zbił 2 lampy, zderzak i trochę jeszcze i
    odjechał - naprawa kosztowała 2 tys zł "po znajomości bez faktury",
    - podczas parkowania na jedynym wolnym miejscu, ale ciasnym - urwałem
    lusterko, roboty na jakieś 600zł, jakbym chciał oryginał (a więc
    rzeczywista strata), to by wyszło ze 2 tysiące.
    - ktoś mi ukradł komplet 4 kół, same felgi i opony to prawie 2 tys, +
    naprawa pogiętych bębnów + pomoc drogowa żeby go jakoś spod bloku
    dotransportować do warsztatu (nie pamiętam ile, ale za darmo to nie było).

    To wszystko przez 3 lata. Śmiem twierdzić że mi się AC zwróciło z nawiązką.

    Ale zgodzę się z tym, że bez sensu jest się ubezpieczać od zdarzeń
    których prawdopodobieństwo jest bliskie 100%. Np. ubezpieczenia emerytalne.

    p. m.