    From: GT! <c...@m...sig>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zamiana OS typu OEM miedzy dwoma komputerami
    Date: Fri, 11 Jun 2004 12:46:52 +0200

    Arek wrote:

    > Nie. Nie tylko nie jest, ale wyraźnie jeszcze mówię, że nie akceptuję
    > żadnych warunków umowy lecz jedynie klikam w CELU ZAINSTALOWANIA OPROGRAMOWANIA.
    > Nic więcej.
    > Gdyby było, że mam osobne "kliknięcie" na akceptację bądź nieakceptację warunków
    > rzekomej umowy, a instalacja w obu przypadkach byłaby możliwa to pewnie mógłbyś w
    > sądzie to podnieść przeciwko mnie.
    > Jednak gdy takiej możliwości nie ma - a nie ma - to możesz sobie jedynie skoczyć
    > i obtoczyć, a za Chiny Ludowe nie udowodnisz w sądzie, że ja akceptowałem warunki
> [...]

    Na prawie sie nie znam i nie wiem kto ma racje w tym sporze, ktory
    toczycie ale zacytowana wytpowiedz jest nielogiczna.
    Klikniecie przez Ciebie oznacza zaakceptowanie umowy (niezaleznie czy
    zgodnej z prawem czy nie) i dopiero zaakceptowanie umowy pozwala Ci
    zainstalowac program. Co do udowodnienia czy akceptowales program to nie
    jest takie trudne jak Ci sie to wydaje poniewaz sam zauwazyles, ze nie
    ma osobnego "przycisku" do akceptowania umowy i skoro masz zainstalowany
    program to znaczy, ze musiales kliknac na przycisk akceptujacy umowe. A
    jesli nie akceptowales to nie powinienes byl instalowac oprogramowania.
    Jesli kupowales oprogramowanie bez uprzedniego zapoznania sie z
    warunkami umowy to znaczy, ze sam jestes sobie winien ale i tak mysle,
    ze masz szanse na zwrot zakupionego przez Ciebie oprogramowania i zwrot
    pieniedzy (choc nie wiem jaka M$ ma w tej kwestii polityke).

    Do dyskusji moge dodac, ze firma Panda Software rowniez sprzedaje swoje
    oprogramowanie w wersji OEM i z informacji jakiej mi udzielili ta wersja
    moze byc sprzedawa nie tyle z calym komputerem a np. z plyta glowna. Nie
    mam zielonego pojecia co moze z taka OEM'ka zrobic uzytkownik koncowy
    dlatego sledze ten watek choc widze, ze spor jest toczony raczej na
    pozomie podstawowki ale mam nadzieje, ze dojdziecie do jakis sensownych
    wnioskow.

    --
    pozdrawiam, GT!
    troojka at aster dot pl