    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zamiana OS typu OEM miedzy dwoma komputerami
    Date: Fri, 11 Jun 2004 00:48:51 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@proxy.4net.pl

    Użytkownik Falkenstein napisał:

    > Podstawa prawna stwierdzenia. Tylko konkretnie, a nie "ustawa o prawie
    autorskim".

    Art. 74. punkt 3 Ustawy o prawach autorskich i pokrewnych
    punkt "3. [..] wraz z pierwszą sprzedażą egzemplarza, na którym program został
    utrwalony, przez uprawnionego lub za jego zezwoleniem, wyczerpuje się prawo do
    rozpowszechniania tego egzemplarza; nie narusza to prawa do kontroli dalszego
    najmu lub dzierżawy programu komputerowego lub jego egzemplarza

    > I podstawa prawna uchylenia się od warunków umowy licencyjnej.

    To nie jest umowa licencyjna. Art. 74 ust. 4 Ustawy przedstawia w sposób
    wyczerpujący katalog uprawnień składających się na treść autorskiego prawa
    majątkowego do programu komputerowego a więc sytuacji, w których można mówić o
    licencji:
    1) trwałego lub czasowego zwielokrotniania programu komputerowego (kopiowania);
    2) tłumaczenia, przystosowania, zmiany układu lub jakichkolwiek innych zmian w
    programie komputerowym,
    3) publicznego rozpowszechniania programu (dystrybucji), w tym najmu i dzierżawy.

    Ta rzekoma "umowa licencyjna" to jedynie stek pobożnych życzeń producenta co do
    sposobu używania jego programu, którą można wykuć na pamięć odmówić w najbliższej
    katedrze, albo - co jest adekwatniejsze - wydrukować sobie i podetrzeć tym tyłek.

    > Tylko nie wciskaj mi znowu kitu, że kliknięcie "akceptuje warunki umowy

    > licencyjnej" to nie jest oświadczenie woli tylko zniewolenia, bo nawet
    najlepszy dowcip powtarzany wiele razy się nudzi.

    Kliknięciem to Ty sobie możesz skoczyć i obtoczyć. Nic więcej.
    Proszę Cię więc o zaprzestanie wciskanie kitu, że kliknięcie może oznaczać
    jakąkolwiek akceptację umowy i zaprzestanie mieszania ludziom w głowach.
    A jeżeli uważasz inaczej to poproszę w tej chwili KONKRETNY paragraf mówiący,
    że może. Póki co lepiej by było byś milczał bo się tylko kompromitujesz.

    Zdrówka
    Arek