  • 21. Data: 2019-11-04 17:49:03
    Temat: Re: Zamiaast podatek za piwsko i wódę to za cukier.
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 04.11.2019 o 16:39, sracz pisze:

    > Cukier jest nie tylko w torebkach z napisem "cukier", ale w napojach,
    > sokach, ciastkach, czekoladzie i pewnie jeszcze pierdylionie artykułów
    > spożywczych.

    tracz używa nowej fizycznej miary : pierdylion:)))))))))))))))))

  • 22. Data: 2019-11-04 18:24:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Cukier jest nie tylko w torebkach z napisem "cukier", ale w napojach,

    Herabate slodze, ale to przeciez kilka lyzeczek dziennie - nie uzbiera
    sie ..

    >sokach, ciastkach,

    Sokow pije malo, ciastek prawie nie ...

    >czekoladzie

    Czekolada ... ale nie kupuje tabliczki codziennie :-)

    >i pewnie jeszcze pierdylionie artykułów spożywczych.

    https://ezakupy.tesco.pl/groceries/pl-PL/products/20
    03010489221
    https://czytamyetykiety.pl/products/pudliszki-ketchu
    p-lagodny-990-g/

    Ketchup ... a cukru 25-35%. No - weglowodanow, cukru troche mniej.

    A przeciez tego cukru tam nie czuc az tyle ... czyzby to naturalne
    cukry z pomidorow, a pomidory zageszczone ?

    Ale zaraz - skrobia nie jest trawiona do glukozy ?
    To moze ziemniaki i chleb sa najgorsze ?

    J.

  • 23. Data: 2019-11-04 18:37:50
    Od: o...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Olin" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Herabate slodze, ale to przeciez kilka lyzeczek dziennie - nie uzbiera
    > sie ..

    Jakiś inspektor rzucił głupi pomysł i pismaki podchwyciły temat.
    Na horyzoncie nie widać pomysłu na taki podatku.

    Nu a probem rzeczywiście jest.
    cyt.
    Najwięcej, bo wspomniane 25 łyżeczek cukru, ma propozycja Starbucksa o nazwie Hot
    Mulled Fruit. Mało kto ma świadomość, że w kubku winogronowej chai latte z dodatkiem
    pomarańczy i cynamonu jest trzy razy więcej cukru niż oficjalnie dozwolonej jego
    dziennej dawki dla osoby dorosłej.

    Trza więc opodatkować starbaksy, makdonaldy i kokakole, a nie cukier
    z tesko czy oszą/lidla.

  • 24. Data: 2019-11-04 18:43:23
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 04.11.2019 o 18:37, o...@g...com pisze:
> [...]
    pomarańczy i cynamonu jest trzy razy więcej cukru niż oficjalnie dozwolonej jego

    ano, Starbucks to żydoska sieć, widziałeś żydów ? są zwykle potwornie
    grubi:)

  • 25. Data: 2019-11-05 13:05:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 4 Nov 2019 18:24:00 +0100, J.F. napisał(a):

    > Herabate slodze, ale to przeciez kilka lyzeczek dziennie - nie uzbiera
    > sie ..
    > Sokow pije malo, ciastek prawie nie ...
    > Czekolada ... ale nie kupuje tabliczki codziennie :-)

    Też jestem zadziwiony, bo tylko sporadycznie pijam piwo, a tu prasa donosi,
    że statystyczny Polak wypija 11 litrów czystego spirytusu na głowę.
    Ciekawe kto za mnie wyrabia normę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 26. Data: 2019-11-05 14:03:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Też jestem zadziwiony, bo tylko sporadycznie pijam piwo, a tu prasa
    >donosi,
    >że statystyczny Polak wypija 11 litrów czystego spirytusu na głowę.
    >Ciekawe kto za mnie wyrabia normę.

    Tez mnie to ostatnio nurtuje.

    11 litrow spirytusu ... 55 politrowek 40%.
    Duzo ? tak sobie - raz na tydzien to nie byloby jakies wielkie
    pijanstwo ... ale tak w kazdy tydzien impreza, gdzie pol litra peka,
    bez tygodnia odpoczynku ?
    Stachanowiec jakis .:-)

    No ale kobiety tyle nie pija. Ja tez nie. Wiec ktos musi litra na
    tydzien. Albo i dwa ... a moze po prostu bawi sie dwa dni w tygodniu.

    Mozna inaczej - to 440 butelek piwa 5%.
    8 butelek na tydzien.
    Duzo ? Tak sobie - jedna dziennie, jak ktos lubi - zadne pijanstwo.
    Ale ja tyle nie pije, kobiety tez nie ... wiec ktos pije dwie butelki
    dziennie.
    albo jedna dziennie a w kazdy weeken jeszcze 10 ...

    I zaczyna sie robic dziwnie duzo ... alkoholicy :-)

    Przy czym to wcale nie jest duze spozycie, w Europie pija wiecej.
    To jest powiedzmy szklanka wina dziennie.
    Do obiadu - w sam raz. I tu kobiety moga sie dolaczyc.

    Albo 75g wodki/whisky/koniaku dziennie.
    Takie tam dwa "drinki" dziennie.

    Duzo ? Tak sobie. Ale jak sie zona sie nie dolaczy, to trzeba cztery
    ... i zaczyna sie alkoholizm :-)

    J.

  • 27. Data: 2019-11-05 14:49:44
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 05.11.2019 o 13:05, Olin pisze:

    > Też jestem zadziwiony, bo tylko sporadycznie pijam piwo, a tu prasa donosi,
    > że statystyczny Polak wypija 11 litrów czystego spirytusu na głowę.
    > Ciekawe kto za mnie wyrabia normę.

    Staram się jak mogę :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z Michalovicz - Słowacja)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 28. Data: 2019-11-05 15:16:02
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-11-05 o 13:05, Olin pisze:

    > Też jestem zadziwiony, bo tylko sporadycznie pijam piwo, a tu prasa donosi,
    > że statystyczny Polak wypija 11 litrów czystego spirytusu na głowę.
    > Ciekawe kto za mnie wyrabia normę.

    Piwosze.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2019-11-05 17:03:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Piwosze.

    Ale tak dwie butelki codziennie, czy 15 w weekend ?

    Poza tym piwa spozywamy tylko 97 litrow /osobe rocznie, co zakladajac
    5% alkoholu daje nam tylko 4.85 l spirytusu.
    W praktyce chyba wiecej, bo cos czuje ze spozycie piwa licza dzielac
    sprzedaz przez ilosc obywateli, a ten spirytus to na glowe obywatela
    pelnoletniego ...

    J.

  • 30. Data: 2019-11-06 10:59:24
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-11-05 o 17:03, J.F. pisze:

    > Ale tak dwie butelki codziennie, czy 15 w weekend ?

    Cztery codziennie a w weekend już normalne wóda.

    > Poza tym piwa spozywamy tylko 97 litrow /osobe rocznie, co zakladajac 5%
    > alkoholu daje nam tylko 4.85 l spirytusu.

    Ale jak wiesz nie wszyscy tyle spożywają.

    > W praktyce chyba wiecej, bo cos czuje ze spozycie piwa licza dzielac
    > sprzedaz przez ilosc obywateli, a ten spirytus to na glowe obywatela
    > pelnoletniego ...

    Obracamy się w środowiskach gdzie tak i tyle się nie pije.
    Nie widać jak trzydzieści czy czterdzieści lat temu pijanych
    wracających do domu w okolicy pierwszego czy dziesiątego.
    Ale ci co piją robią to w domu i że piją widzi (i słyszy)
    tylko najbliższa okolica.
    Znajomego niedawno odwoziłem a mieszka obok starego bloku komunalnego,
    środek tygodnia, godzina tuż przed dwunastą pijacka głośna awantura
    na balkonie i pijacka kłótnia pod blokiem. Wolę nie wiedzieć jak
    tam jest po siedemnastej czy osiemnastej.