  • 1. Data: 2019-10-31 10:03:50
    Temat: Jaki był status RP3 prawny "gości" więzienia-katowni USA/CIA w Starych Kiejkutach?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    IMHO na suwerennym terytorium RP3 byli porwanymi bo nie byli legalnie
    pozbawieni wolności w świetle prawa RP3.

    No chyba że samolot, przewożący samochód i samo więzienie-katownia miały
    status dyplomatyczny. Ja bardzo chętnie będą trzymał się wersji że
    "dyplomaci USA porywają i torturują" :-)

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-10-31 18:40:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.10.2019 o 10:03, A. Filip pisze:
> [...]
    > miały status dyplomatyczny. Ja bardzo chętnie będą trzymał się
    > wersji że "dyplomaci USA porywają i torturują" :-)

    Odpowiedź nie jest łatwa, albowiem najpierw należałoby ustalić, jaki był
    status prawny tych "gości". Czy byli to jeńcy wojenni, czy też USA
    zastosowało jakąś ciekawą procedurę ekstradycyjną.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2019-10-31 20:02:03
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 31 października 2019 18:40:03 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik
    napisał:

    > Odpowiedź nie jest łatwa, albowiem najpierw należałoby ustalić, jaki był
    > status prawny tych "gości". Czy byli to jeńcy wojenni, czy też USA
    > zastosowało jakąś ciekawą procedurę ekstradycyjną.

    Masz i status.

    ...przez amerykańskich funkcjonariuszy tajnych służb tzw.
    zatrzymanych wysokiej wartości (High Value Detainees § HVD)

    ...dwaj agenci CIA przekazali przedstawicielowi polskich
    służb specjalnych - zastępcy dowódcy AW, płk Andrzejowi Derlatce*
    - 15 mln dolarów przesłanych pocztą dyplomatyczną. Przedmiotem umowy
    było wynajęcie na terenie wymienionego ośrodka, willi wyremontowanej za
    pieniądze amerykańskie z przeznaczeniem na black site. Miejsce to otrzymało
    kryptonim ,,Quartz"

    * a to ci jaja:) Czasy pisoskie, he he:)
    W latach 2005-07 był ambasadorem RP w Korei Południowej.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Andrzej_Derlatka

  • 4. Data: 2019-10-31 21:11:09
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Odpowiedź nie jest łatwa, albowiem najpierw należałoby ustalić, jaki był
    > status prawny tych "gości". Czy byli to jeńcy wojenni, czy też USA
    > zastosowało jakąś ciekawą procedurę ekstradycyjną.

    No to "dla ustalenia uwagi" podaj przykład możliwego takiego statusu że
    "pozbawienie wolności" na terenie RP3 przez USA/CIA byłoby zgodne z
    prawem RP3.

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2019-10-31 23:52:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.10.2019 o 20:02, k...@g...com pisze:

    > Masz i status.
    > ...przez amerykańskich funkcjonariuszy tajnych służb tzw.
    > zatrzymanych wysokiej wartości (High Value Detainees § HVD)

    Mnie nie interesuje status amerykański. Nawet nie znam ich prawa w tym
    zakresie. Mnie interesuje ich status względem polskich przepisów.

> [...]
    > pieniądze amerykańskie z przeznaczeniem na black site. Miejsce to otrzymało

    To już jest po prostu sposób wynajęcia wilii. I niewiele ma to do rzeczy
    przy ocenie legalności pobytu tam owych "gości". CIA może sobie
    wynajmować za miliony Amerykańskich podatników wille w Polsce i dokąd
    nie naruszają tu prawa, to nawet uznałbym to za niezły interes.

    Zacznijmy od tego, czy osoby te legalnie wjechały na teren RP, bo już tu
    bym miał wątpliwość. Po za tym jeśli to byli jeńcy, to owa willa stałaby
    się obozem jenieckim. A jeśli nie, to mamy bezprawne pozbawienie
    wolności - bo polskiego polecenia sądu chyba nie mieli.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2019-10-31 23:55:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.10.2019 o 21:11, A. Filip pisze:

    > No to "dla ustalenia uwagi" podaj przykład możliwego takiego statusu że
    > "pozbawienie wolności" na terenie RP3 przez USA/CIA byłoby zgodne z
    > prawem RP3.

    Zbrodniarze wojenni ujęci w Polsce i oczekujący na ekstradycję - tylko
    sąd powinien zatwierdzić to aresztowanie. Zakładając, ze to byli jacyś
    terroryści, to sądzę, że legalny sposób ich pozbawienia w Polsce
    wolności wymyślić by się dało, ale gdyby to tak zrobiono, to najpewniej
    już dawno by ktoś to wyjaśnił.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2019-11-02 07:48:25
    Od: Runt <r...@a...org>

    W dniu 2019-10-31 o 10:03, A. Filip pisze:
> [...]
    > status dyplomatyczny. Ja bardzo chętnie będą trzymał się wersji że
    > "dyplomaci USA porywają i torturują" :-)

    Masz jeszcze jakieś problemy z własną tożsamością?

    --
    Runt

  • 8. Data: 2019-11-02 08:40:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Runt <r...@a...org> pisze:

    > Masz jeszcze jakieś problemy z własną tożsamością?

    A jak to wpływa na status prawny "gości" katowni CIA/USA w
    "nie szybkiej" RP3?

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2019-11-02 09:22:42
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 02.11.2019 o 07:48, ubecki dureń Runt pisze:

    > Masz jeszcze jakieś problemy z własną tożsamością?

    znowu sądzisz po sobie ubecki durniu:))))))))))))))