  • 1. Data: 2007-08-24 17:57:24
    Temat: Zameldowanie a eksmisja
    Od: "Maga" <a...@t...pl>

    Witam,
    Proszę mnie poratować fachową wiedzą.

    Jestem zameldowana w mieszkaniu komunalnym, glownym najemcą jest moja
    babcia, z ktorą mieszkam.
    Kamienica jest wybitnie stara i przeznaczona do rozbiorki w najblizszym
    czasie.

    Czy po smierci babci mieszkanie "przechodzi na mnie" czy czeka mnie eksmisja
    ?

    aga

  • 2. Data: 2007-08-24 18:02:51
    Temat: Re: Zameldowanie a eksmisja
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fan65r$4a3$1@news.onet.pl Maga <a...@t...pl>
    pisze:

> [...]
    > czasie.
    > Czy po smierci babci mieszkanie "przechodzi na mnie" czy czeka mnie
    Zameldowanie nie daje prawa do lokalu. Zostanie sprawdzone czy faktycznie
    zamieszkiwałaś z nieboszczką aż do jej śmierci.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-08-24 18:28:01
    Od: "Maga" <a...@t...pl>

    > Zameldowanie nie daje prawa do lokalu. Zostanie sprawdzone czy faktycznie
    > zamieszkiwałaś z nieboszczką aż do jej śmierci.

    Czyli jak jestem zameldowana a nie mieszkam to szans nie ma ?
    A co jesli mieszkam ?

    aga

  • 4. Data: 2007-08-24 18:43:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fan7vd$8tu$1@news.onet.pl Maga <a...@t...pl>
    pisze:

    > Czyli jak jestem zameldowana a nie mieszkam to szans nie ma ?
    > A co jesli mieszkam ?
    KC art. 691 §1 i §2.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-08-24 19:21:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maga wrote:

    > Czyli jak jestem zameldowana a nie mieszkam to szans nie ma ?

    I jeszcze grozi ci grzywna za złamanie ustawy o ewidencji ludności.

  • 6. Data: 2007-08-25 09:38:18
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    >W wiadomości news:fan7vd$8tu$1@news.onet.pl Maga <a...@t...pl>

    > KC art. 691 §1 i §2.
    >
    > --
    > Jotte

    witam

    wskazany przepis art.691kc wylącza z kręgu osób które mogą wstąpić w
    stosunek najmu po zmarłym najemcy wnuki, prawnuki itd., chyba że wobec tych
    osób (wnuków, prawnuków) zmarły najemcy za życia był obowiązany do świadczeń
    alimentacyjnych wobec wnuków, prawnuków, itd.; według mnie, w tym zakresie
    musi istnieć prawomocny wyrok sądu rodzinnego nakładający na najemcę
    obowiązek świadczenia alimentów na wnuka, prawnuka, itd., a nie tylko
    hipoetyczny obowiązek ustawowy;
    ponadto jest dość ciekawe orzeczenie:
    "wnuk zmarłego najemcy nie należy od osób wymienionych w art.691kc, także
    wtedy, gdy łączyła go z najemcą więź gospodarcza i uczuciowa" - uchwała SN z
    21.05.2002r., III CZP 26/02;

    także według mnie nie ma szans na to, by pytająca mogła wstąpić w stosunek
    najmu po zmarłej babci, już choćby nie tylko z uwagi na to, że jest tylko
    wnuczką, ale to, że tylko jest tam zameldowana - w wyroku SN z 15.01.1981r.,
    III CRN 314/80 wskazał, że zamieszkanie ze zmarłym najmcą do chwili jego
    śmierci oznacza, że osoba, która w ten sposób zamieszkuje z nim, musi stać
    się dla najemcy osobą bliską (wyłączając przypadki dzieci najemcy), nie
    miała innego mieszkania, a lokal mieszkalny zajmowany przez tę osobę z
    najmcą stanowił centrum jej spraw życiowych;

    pzdr

  • 7. Data: 2007-08-25 15:37:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:faotjd$cfp$1@nemesis.news.tpi.pl krzysiek
    <k...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > na najemcę obowiązek świadczenia alimentów na wnuka, prawnuka, itd., a
    > nie tylko hipoetyczny obowiązek ustawowy;
    Na wstępie zazaczę, że w stosunek najmu (mieszkanie komunalne) po zmarłym
    dziadku wstąpiła nie tak dawno osoba z mojej rodziny. (I natychmiast je
    wykupiła). Nie wnikałem w tę sprawę, przypuszczam, że znaczenie miał tu
    ostatni fragment §1, a nie pokrewieństwo w drugim pokoleniu (ale z
    ciekawości zadzwonię i się zapytam).

> [...]
    > "wnuk zmarłego najemcy nie należy od osób wymienionych w art.691kc, także
    > wtedy, gdy łączyła go z najemcą więź gospodarcza i uczuciowa" - uchwała
    Ono jest nietylko ciekawe, ale wręcz kuriozalne. Oznaczałoby to, że
    formalnie obca osoba (konkubent, koleżanka) pozostający w faktycznym pożyciu
    czyli prowadzący wspólnie z najemcą gospodarstwo domowe ma prawo wstąpienia
    w stosunek najmu, natomiast mieszkająca i opiekująca się babcią wnuczka -
    nie. Za karę, że to jej babcia...

> [...]
    > najmcą do chwili jego śmierci oznacza, że osoba, która w ten sposób
    > zamieszkuje z nim, musi stać się dla najemcy osobą bliską (wyłączając
    Co musi spełnić wnuczka, żeby stać się dla babci osobą bliską?

    > nie miała innego mieszkania,
    Prawa do lokalu mieszkalnego.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-08-25 15:45:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fapii2$2vu$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

> [...]
    Przeoczyłem rok. Sytuacja o której pisałem miała miejsce wcześniej,więc może
    teraz by się nie udało.

    --
    Jotte