  • 1. Data: 2003-05-12 13:33:01
    Temat: Zakup przez internet, oszustwo
    Od: "MWojt" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Kupiłem kilka dni temu radio samochodowe 'przez internet'. Ze sprzedawcą
    dogadywałem się tylko przez email, zapeniał że stan radia jest bdb. To co mi
    przysłał daleko odbiega od tego co miałem zastać w paczce, sprzęt jest tak
    zniszczony że nie nadaje się do użytku. Okazało się że człowiek ten podał mi
    fałszywe dane osobowe, jednak to nie jest problemem, jestem już w posiadaniu
    prawdziwych. Szerzej ta sytuacja opisana jest tutaj:
    http://spazioinwind.libero.it/mwojt/
    Po otrzymaniu paczki człowiek ten przestał się ze mną kontaktować. Znam jego
    dane, ale mieszka on na drugim końcu Polski. Dowody oszustwa są tylko w
    postaci e-maili oraz zniszczonego radia. 850pln to dla mnie duża suma, czy
    są szanse na odzyskanie tych pieniędzy? Człowiek ten nie jest skłonny do
    współpracy więc chyba będę musiał w jakiś sposób go przekonać żeby zwrócił
    mi pieniądze, a ja mu radio. Czy jest jakiś artykuł, paragraf odnąszący się
    do takich sytuacji? Chciałbym przedstawić to temu człowiekowi. Z góry
    dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Marek W.

  • 2. Data: 2003-05-12 18:21:12
    Temat: Re: Zakup przez internet, oszustwo
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "MWojt" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Kupiłem kilka dni temu radio samochodowe 'przez internet'.

    pewnie będziesz miał karę i nauczkę na przyszłość, aby nie kupować towarów
    niewiadomego pochodzenia (pewnie kradzionych)

    jeśli nie znasz pochodzenia tego radia, to śmiem twierdzić, że przez takich
    jak ty tysiącami giną w polce radia samochodowe i inne przedmioty

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-05-12 18:50:20
    Od: "MWojt" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    > pewnie będziesz miał karę i nauczkę na przyszłość, aby nie kupować towarów
    > niewiadomego pochodzenia (pewnie kradzionych)

    Pewnie że będę miał karę i nauczkę! Szczerze mówiąc przez myśl mi nie
    przeszło że padnę ofiarą takiego oszustwa, właśnie ze względu na opinie
    sprzedawcy na allegro.pl

    > jeśli nie znasz pochodzenia tego radia, to śmiem twierdzić, że przez
    takich
    > jak ty tysiącami giną w polce radia samochodowe i inne przedmioty

    Niestety ze wstydem zgadzam się z tym... To była pierwsza (i ostatnia!!!)
    taka rzecz jaką kupiłem w życiu, nigdy wcześniej nie miałem wątpliwości co
    do legalnego pochodzenia kupowanych przeze mnie towarów. Miałem podstawy
    żeby uważać że nie inaczej jest w tym przypadku. Inne aukcje tego człowieka
    nie wyglądały podejrzanie...
    Jak narazie chciałbym się skupić na rozwiązaniu tego problemu.
    Pozdrawiam
    Marek W.

  • 4. Data: 2003-05-12 19:40:31
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    przeciez mozesz zglosic sie do allegro - obowiazuje tam ubezpieczenie
    kupujacego
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-05-12 19:51:12
    Od: "Rachwalski Andrzej" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    nie doczytalem w opisie wczesniej ze kupiles poza aukcja
    1) zloz zawiadomienie na policji o popelnieniu przestepstwa (przeciez masz
    adres z przelewu jesli kupiles za pobraniem lub z przekazu pocztowego)
    2) dlaczego nie dokonales kontrolowanego otwarcia przesylki na poczcie ??

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-05-12 20:23:19
    Od: "MWojt" <m...@p...onet.pl>

    Witam

> [...]
    > adres z przelewu jesli kupiles za pobraniem lub z przekazu pocztowego)
    > 2) dlaczego nie dokonales kontrolowanego otwarcia przesylki na poczcie ??

    Adres był na dokumencie nadania przesyłki, nieźle musiałem się
    nagimnastykować żeby go odczytać. Szczerze mówiąc rozpoznałem tylko po
    kodzie pocztowym. Nie wiedziałem że mogłem otworzyć przesyłkę na poczcie
    przed zapłatą. Była to zwykła przesyłka z pobraniem na konto, bez podanej
    wartości tego co znajduje się wewnątrz. Poza tym przez nieodebranie
    przesyłki ryzykowałbym utratę części pieniędzy którą przelałem wcześniej na
    konto sprzedawcy.
    Jeśli chodzi o zawiadomienie na policji to właśnie chciałem się tutaj
    dowiedzieć czy e-maile od sprzedawcy mogą być dowodem tego że zostałem przez
    niego oszukany.
    Jeden z grupowiczów pomógł mi zlokalizować komputer z jakiego były one
    wysyłane, jak również kontakt do admina (być może udostępni logi).
    Sprzedawca zawsze może się tego wszyskiego wyprzeć, powiedzieć że to
    mistyfikacja, a radio ja sam doprowadziłem do takiego stanu. Zresztą już
    podkreśla że wysyłał w stanie bdb, a uszkodzenia powstały w czasie
    transportu. Niestety tego typu uszkodzenie nie jest realne bez odpakowania
    radia.
    Aha...w sprawie przedostaniego posta...dostałem odpowiedź że radio było
    podobno sprawdzane na policji......
    Pozdrawiam
    Marek W.

  • 7. Data: 2003-05-12 21:27:05
    Od: Filip K' <m...@j...pl>

    Dnia 03-05-12 21:40, Użytkownik Rachwalski Andrzej napisał:
    > przeciez mozesz zglosic sie do allegro - obowiazuje tam ubezpieczenie
    > kupujacego
    > pozdrawiam
    Tak pomijajc fakt, ze bylo to poza aukcja... to ubezpieczenie
    przysluguje bodajze na kwote 300 zl.

    --
    Pozdrawiam serdecznie ;)
    Kafar

  • 8. Data: 2003-05-12 22:37:01
    Od: "jarek" <g...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczow,

    Użytkownik "Rachwalski Andrzej" napisał

    > 2) dlaczego nie dokonales kontrolowanego otwarcia przesylki na poczcie ??

    Troche moze zbaczam z tematu, ale jaka jest mozliwosc sprawdzenia co siedzi
    w przesylce ? Czy mozna rozpakowac ja i odmowic przyjecia ? Czy po prostu
    mamy wtedy swiadka i jakis protokol ?

    Pozdrawiam,

    Jarek
    --
    Im bardziej Puchatek zagladal do srodka, tym bardziej Prosiaczka tam nie
    bylo.

  • 9. Data: 2003-05-13 07:26:38
    Od: "Piotr/inw" <i...@a...wytnij.alto.com.pl>

    > Troche moze zbaczam z tematu, ale jaka jest mozliwosc sprawdzenia co
    siedzi
    > w przesylce ? Czy mozna rozpakowac ja i odmowic przyjecia ? Czy po prostu
    > mamy wtedy swiadka i jakis protokol ?

    Na poczcie takiej możliwości raczej nie ma.
    Otwierać przesyłkę pozwala Szybka Paczka (jeżeli nadawca wyraził zgodę na
    jej otwarcie - wystarczy napis na paczce). Inne firmy raczej nie pozwalają
    otwierać przesyłek przed zapłaceniem za nie - mozna zaraz po zapłaceniu
    otworzyć paczkę przy kurierze i spisać protokół jeżeli coś się nie zgadza.
    Ale to już i tak za późno:(

    --
    Piotr

  • 10. Data: 2003-05-13 09:02:33
    Od: t...@w...pdi.net

    Piotr/inw <i...@a...wytnij.alto.com.pl> wrote:

    > Na poczcie takiej możliwości raczej nie ma.

    Możesz sprawdzić czy poczta nie uszkodziła przesyłki. Nie moge
    potwierdzic, ze dziala to w przypadku przesylek "za pobraniem" ale zwykla
    paczke z Wielkiej Brytanii pozwolono mi w ten sposob skontorolowac przy
    okienku przez podpisaniem.

    > otwierać przesyłek przed zapłaceniem za nie - mozna zaraz po zapłaceniu
    > otworzyć paczkę przy kurierze i spisać protokół jeżeli coś się nie zgadza.
    > Ale to już i tak za późno:(

    Ma sie wtedy swiadka, ze paczka przyszla uszkodzona. Taki protokol w
    przypadku sprawy sadowej moze byc wiele wart :-)

    > Piotr

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)