    From: "MWojt" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zakup przez internet, oszustwo
    Date: Mon, 12 May 2003 15:33:01 +0200

    Witam
    Kupiłem kilka dni temu radio samochodowe 'przez internet'. Ze sprzedawcą
    dogadywałem się tylko przez email, zapeniał że stan radia jest bdb. To co mi
    przysłał daleko odbiega od tego co miałem zastać w paczce, sprzęt jest tak
    zniszczony że nie nadaje się do użytku. Okazało się że człowiek ten podał mi
    fałszywe dane osobowe, jednak to nie jest problemem, jestem już w posiadaniu
    prawdziwych. Szerzej ta sytuacja opisana jest tutaj:
    http://spazioinwind.libero.it/mwojt/
    Po otrzymaniu paczki człowiek ten przestał się ze mną kontaktować. Znam jego
    dane, ale mieszka on na drugim końcu Polski. Dowody oszustwa są tylko w
    postaci e-maili oraz zniszczonego radia. 850pln to dla mnie duża suma, czy
    są szanse na odzyskanie tych pieniędzy? Człowiek ten nie jest skłonny do
    współpracy więc chyba będę musiał w jakiś sposób go przekonać żeby zwrócił
    mi pieniądze, a ja mu radio. Czy jest jakiś artykuł, paragraf odnąszący się
    do takich sytuacji? Chciałbym przedstawić to temu człowiekowi. Z góry
    dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Marek W.