  • 11. Data: 2005-02-06 12:10:01
    Temat: Re: Zakup mieszkania - pytania...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> writes:

    > Poczytaj coś o bankowym rachunku powierniczym w obrocie nieruchomościami a
    > wszystko się wyjaśni. Chyba juz to wprowadził WBK.

    Rachunki powiernicze sa dosc starym wynalazkiem, ale obawiam sie ze tu
    nie beda miec zastosowania - bo (jak rozumiem) sprzedajacy potrzebuje
    tych pieniedzy przed wyprowadzeniem sie z mieszkania.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2005-02-06 12:24:23
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 06 Feb 2005 13:10:01 +0100, Krzysztof Halasa naskrobał(a):

    > Rachunki powiernicze sa dosc starym wynalazkiem, ale obawiam sie ze tu
    > nie beda miec zastosowania - bo (jak rozumiem) sprzedajacy potrzebuje
    > tych pieniedzy przed wyprowadzeniem sie z mieszkania.

    Ja tego nie wywnioskowałem z tekstu ale w takim przypadku bym się głęboko
    zastanawiał nad tym. Najrozsądniej jest po prostu sfinalizować umowę z
    wymeldowaniem i daniu 30 dni na wyprowadzkę na zasadzie uprzejmości.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 13. Data: 2005-02-06 19:15:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > zastanawiał nad tym. Najrozsądniej jest po prostu sfinalizować umowę z
    > wymeldowaniem i daniu 30 dni na wyprowadzkę na zasadzie uprzejmości.

    Wymeldowanie to, mam wrazenie, sprawa nieistotna. Oryginalny autor
    nawet nie napisal czy tam jest ktos zameldowany, moze nie? To zazwyczaj
    w praktyce nie przeszkadza w niczym.

    Ja, szczerze mowiac, nie wiem jak to jest z tymi meldowaniami. Czy to
    wlasnie "zameldowanie" jest tym, co nalezy pokonac podczas eksmisji?
    I czy jesli ktos nie jest zameldowany, to tak jakby tam nie mieszkal?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2005-02-06 21:15:31
    Od: "Sławek" <s...@a...onet.pl>

    > no i? i tak go nie wymeldujesz tak łatwo.

    Otóż wymelduję go bez problemu (zawarta również odpowiednia klauzula w akcie
    notarialnym).
    Problem może powstać z opuszczeniem lokalu.Jednak takie ryzyko istnieje
    zawsze, bez względu na to czy ktoś ma opuścić lokal za godzinę, czy za 6
    miesięcy. Problemu nie ma gdy mieszkanie jest puste.

    Także wpisanie w akcie notarialnym klauzuli z art. 777 jest wyjściem
    najbezpieczniejszym, jeśli kupujemy mieszkanie a któś w nim będzie jeszcze
    przez jakiś czas mieszkał (aczkolwiek kłopoty mogą powstać - ale gdyby tak
    podchodzić do rzeczy to nie nigdy na rynku nieruchomości nie można by było
    kupić).

    Sławek
    s...@a...onet.pl

  • 15. Data: 2005-02-06 21:58:52
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 6 Feb 2005 22:15:31 +0100, Sławek naskrobał(a):

    > Także wpisanie w akcie notarialnym klauzuli z art. 777 jest wyjściem
    > najbezpieczniejszym,

    Tak, ale nic nie zmienia w przypadku próby eksmisji. Najbezpieczniej jest
    przelać kasę na rachunek powierniczy i odbiór nastapi dopiero po
    wyprowadzce.

  • 16. Data: 2005-02-06 23:34:57
    Od: "Sławek" <s...@a...onet.pl>

    > Tak, ale nic nie zmienia w przypadku próby eksmisji. Najbezpieczniej jest
    > przelać kasę na rachunek powierniczy i odbiór nastapi dopiero po
    > wyprowadzce.

    Zgadzam się...,
    jednak nawet uczciwemu sprzedającemu może być to nie na rękę (jeśli np. sam
    kupuje itp. itd.)

    Cóż, uważać, zabezpieczać się (jeśli się da to j/w), postarać się pozanć (o
    ile to możliwe) sprzedających ich wiarygodność (to można sprawdzić) -
    kupować i nie wpadać w skrajności...

    Sławek
    s...@a...onet.pl

  • 17. Data: 2005-02-07 00:10:47
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 05 Feb 2005 15:39:58 -0600, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    >A potem w życiu się go nie pozbędziesz.
    >Kasę powinien zobaczyć wtedy jak już w tym mieszkaniu zameldowany nie
    >będzie.

    a jakie znaczenie ma meldunek? Meldunek jest _skutkiem_
    zamieszkiwania, a nie tytułem do lokalu.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 18. Data: 2005-02-07 09:13:39
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Sławek wrote:

> [...]
    >
    > Cóż, uważać, zabezpieczać się (jeśli się da to j/w), postarać się pozanć
    > (o ile to możliwe) sprzedających ich wiarygodność (to można sprawdzić) -

    Bezpieczenstwo KOSZTUJE..

    Boguslaw

  • 19. Data: 2005-02-07 09:14:38
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Mithos wrote:

    > Jakim sadzie ?
    >
    > Jezeli facet kiedykolwiek opusci mieszkanie (a bedzie musial raczej
    > wyjsc np. do sklepu) to juz do niego nie wroci.
    >
    > I to czy bedzie zameldowany czy nie nie ma tutaj znaczenia (zwlaszcza,
    > ze nowy wlasciciel powinien go od razu wymeldowac).
    >
    > Rownie dobrze czlowiek, moze sie wymeldowac i nadal siedziec w
    > miekszaniu. I rownie latwo bedzie go usunac.

    Takie glupoty piszesz, ze glowa boli....

    Boguslaw

  • 20. Data: 2005-02-07 09:17:47
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Sebol wrote:

> [...]
    > zastanawiał nad tym. Najrozsądniej jest po prostu sfinalizować umowę z
    > wymeldowaniem i daniu 30 dni na wyprowadzkę na zasadzie uprzejmości.

    Niema zadnego powodu, by dawac kase (i to cala) czlowiekowi
    przed wydaniem mieszkania...

    Boguslaw