  • 1. Data: 2005-02-05 14:09:39
    Temat: Fundusz Gwarancyjny
    Od: "Bonio" <b...@o...pl>

    Mam taką sprawę, w listopadzie 2004 r złożyłem wnisek o wymianę dowodu
    rejestracyjnego w samochodzie z powodo braku miejsca na wpisy diagnosty,
    urzędniczka wydała mi pozwolenie czasowe na miesiąc, po którym miałem
    odebrać stały dowód rejestracyjny.W połowie grudnia poszedłem odebrać
    dowód,a pani urzędniczka mówi żebym pokazał jej dowód ubezpieczenia OC, a ja
    jej na to że nie jestem samochodem i nie mam przy sobie,a pozatym nikt mnie
    nie poinformował, że do odbioru dowodu muszę się zgłosić z OC,urzędniczka
    powiedziała iż musi sprawdzić czy mój samochód jest ubezpieczony i jak nie
    mam OC to ona musi dzwonić i sprawdzać w centralnym rejestrze,ja na to że
    niech dzwoni,poczekam, po chwili przyszła i wydała mi stały dowód. A teraz
    najważniejsze wczoraj dostałem z Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego
    wezwanie do zapłaty 2 350 złotych za brak polisy OC. Najbardziej
    niedorzeczne jest to że urzędniczka nie poinformowała mnie o tym że doniosła
    na mnie, a UFG jak się okazuje nie ma centralnej bazy ubezpieczonych
    samochodów, całe szczeście że posiadam polisę OC ważną do sierpnia 2005 i
    będę musiał wysłać pismo do GFU to mi odstąpią o wymierzenia kary, ale w
    całej sprawie chodzi o to czy jest jakiś przepis mówiący o tym że przy
    wymianie dowodu muszę okazać dowód opłacenia polisy OC.
    A gdybym naprzykład miał polisę do końca roku to tera musiałbym poszukiwać
    duplikatu w ubezpieczalni, żeby udowodnić iż nie jestem winny. Mam zamiar w
    poniedziałek udać się do kierownika Wydziału Komunikacji ze skargą na
    urzędniczkę i chciałbum wiedzieć czy mam rację i czy jest jakiś przepis
    mówiący o dokumentach potrzebnych do wymiany dowod rej.
    Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi.
    Bonio

  • 2. Data: 2005-02-05 18:24:32
    Temat: Re: Fundusz Gwarancyjny
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Bonio" <b...@o...pl> napisał:

    >wezwanie do zapłaty 2 350 złotych za brak polisy OC.
    Czyli równowartość 500 euro.

    >czy jest jakiś przepis mówiący o tym że przy
    >wymianie dowodu muszę okazać dowód opłacenia polisy OC.
    Tak, od 1 stycznia 2004 organy rejestrujące mają ustawowy obowiązek
    sprawdzać czy obowiązek zawarcia umowy OC peten wypełnił.
    Wynika to z ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych z 2003 r (Dz. U. Nr
    124, poz. 1152)

    >poniedziałek udać się do kierownika Wydziału Komunikacji ze skargą na
    >urzędniczkę i chciałbum wiedzieć czy mam rację i czy jest jakiś przepis
    Urzędniczka wypełniła tylko swój obowiązek - nie masz się na co się
    skarżyć.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2005-02-05 21:50:31
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    Artur Golanski napisał(a):

> [...]
    > 124, poz. 1152)

    > Urzędniczka wypełniła tylko swój obowiązek - nie masz się na co się

    To jak to jest???
    Jak kupuje samochod to najpierw musze ubezpieczyc a potem zarejestrowac???
    Bo z tego co wiem, a niejedno auto rejestrowalem, to najpierw wydz.
    Komunik. a pozniej ubezpieczyciel i oplacenie OC.
    Zeby wykupic OC musi byc numer rejestracyjny samochodu!
    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2005-02-06 08:59:36
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    rajusan <b...@p...fm> napisał:

    >Jak kupuje samochod to najpierw musze ubezpieczyc a potem zarejestrowac???
    1. Jeśli kupujesz nowe auto, to najpierw rejestrujesz (to jest właśnie
    rejestracja), a potem zawierasz umowę OC (ważne tego samego dnia !)
    2. Jeśli kupiłeś używane (w kraju), to ono już jest zarejestrowane i
    powinno mieć OC, a jeśli nie ma to w dniu zakupu ty opłacasz OC.

    P.S. Tnij zbędny tekst i nie cytuj całości ! (netykieta)

    Artur Golański