  • 1. Data: 2011-11-18 11:51:01
    Temat: Zakup mieszkania a rozliczenie CO...
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    Kupiłem mieszkanie (ok, spółdzielcze własnościowe prawo do).
    Okres rozliczeniowy za ogrzewanie: 1 lipca - 30 czerwca.
    Mieszkanie zostało kupione 15 listopada b.r. W skład czynszu
    wchodzi wchodzi przedpłata za ogrzewanie, wskazania zużycia ciepła
    pomierników w obecnym okresie rozliczeniowym nie są zerowe.
    Poprzednia właścicielka domaga się zwrotu przedpłat od lipca
    do października. Czy ma do tego prawo? Rozliczenie się z tych czterech
    miesięcy w firmie CO nie jest możliwe. Czy a) przedpłata za ogrzewanie
    należy do czynszu - zwrot nie należy się; b) rozliczenie dokonuje się
    po zakończeniu okresu rozliczniowego. Sprawa dot. CO nie była ustalana
    w umowie KS. Jak rozwiązuje się tego typu problem w przypadku kupna
    mieszkania? Idąc tokiem rozumowania sprzedającej - gdybym kupował od
    niej mieszkanie w maju musiałbym jej zwrócić 11 przedpłat.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
    [ 12:41:54 user up 12990 days, 0:36, 1 user, load average: 0.01, 0.28, 0.12 ]

    Nothing interesting happens.

  • 2. Data: 2011-11-18 13:16:51
    Temat: Re: Zakup mieszkania a rozliczenie CO...
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-11-18 12:51, Artur M. Piwko pisze:

    > Jak rozwiązuje się tego typu problem w przypadku kupna
    > mieszkania?

    Należało to ustalić w umowie.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 3. Data: 2011-11-18 13:20:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2011 12:51:01 +0100, Artur M. Piwko napisał(a):

> [...]
    > problem w przypadku kupna mieszkania? Idąc tokiem rozumowania
    > sprzedającej - gdybym kupował od niej mieszkanie w maju musiałbym jej

    Dlaczego piszesz o firmie co a nie o spółdzielni? Czy te opłaty nie płaci
    się przez spółdzielnię?

    Niezależnie od powyższego szczegółu rozliczenie przedpłat poprzedniej
    właścicielki to nie twoja sprawa. Wyślij ją na drzewo. Ty tylko kupiłeś
    mieszkanie. I jej rozliczenia ciebie nie dotyczą.

  • 4. Data: 2011-11-18 14:15:14
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    > Należało to ustalić w umowie.

    Ale nie zostało to ustalone w umowie:

    Artur pyta o to, co teraz zrobić. Nie sądzę, żeby miał możliwość
    cofnięcia się w czasie w celu skorygowania umowy.

    Piotr

  • 5. Data: 2011-11-18 14:49:20
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > pomierników w obecnym okresie rozliczeniowym nie są zerowe.
    > Poprzednia właścicielka domaga się zwrotu przedpłat od lipca

    Ze spółdzielniami ogólnie jest wesoło, w tym wypadku na Twoją korzyść.
    Ogrzewanie jest zaliczkowane w czynszu i stanowi jego interalny
    składnik. Do momentu przekazania mieszkania czynsz opłaca poprzedni
    właściciel, taki lub podobny zapis każdy szanujący się notariusz
    umieszcza w akcie. Rozliczenie po odczycie podzielników (eufemizm, bo to
    najbardziej pokręcony proces naliczania opłat jaki znam) nie umożliwia
    precyzyjnego określenia ile za co. Tak czy siak poprzednia właścicielka
    sprzedała Ci własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu, zapewne na
    podstawie zaświadczenia od spółdzielni o niezaleganiu z czynszem i
    koniec. Nie ma żadnych podstaw do żądania czegokolwiek. Nie zapisaliście
    tego dodatkowo w umowie - nie ma tematu. Swoją drogą ciekawe czy byłaby
    taka "wyrywna" do rozliczeń, gdybyś odziedziczył po niej niedopłatę za
    ogrzewanie. Bo właśnie tak to wygląda w spółdzielniach - długi za media
    są przypisane do mieszkania, nie do człowieka. Na szczęście nadpłaty też.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 6. Data: 2011-11-18 15:11:41
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-18 15:49, MZ pisze:
    > Bo właśnie tak to wygląda w spółdzielniach - długi za media
    > są przypisane do mieszkania, nie do człowieka. Na szczęście nadpłaty też.
    Drobna korekta co do tych mediów (czyli de facto wody). Jeśli jest
    ryczałt to jak wyżej. Jeśli natomiast w lokalu są liczniki wody, to przy
    przekazaniu mieszkania spisuje się protokół zdawczo-odbiorczy z ich
    stanem i sprzedający może (i tu uwaga bo ważne) od _spółdzielni_
    odzyskać ewentualną nadpłatę z zaliczek na CW i ZW zgodnie z
    zarejestrowanym na dzień przekazania zużyciem. Ewentualnie dopłacić
    jeśli zaliczki nie pokryły faktycznego zużycia. W każdym razie jest to
    rozliczane ze spółdzielnią, a nie z kupującym. Tyle, że woda jest
    policzalna niemal co do szklanki.

  • 7. Data: 2011-11-18 15:19:09
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeśli zaliczki nie pokryły faktycznego zużycia. W każdym razie jest to
    > rozliczane ze spółdzielnią, a nie z kupującym. Tyle, że woda jest

    Mowa jest o CO a nie o CW i ZW. :-)

    Piotr

  • 8. Data: 2011-11-18 15:21:54
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-18 16:19, PiotRek pisze:

    > Mowa jest o CO a nie o CW i ZW. :-)

    Wiem i napisałem o CO w pierwszym poście, natomiast zagalopowałem się w
    ostatnim zdaniu odnośnie mediów ogólnie, więc chciałem sprostować, zanim
    mnie ktoś postawi do pionu ;)

  • 9. Data: 2011-11-18 15:26:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-11-18 15:15, PiotRek pisze:

    > Artur pyta o to, co teraz zrobić. Nie sądzę, żeby miał możliwość
    > cofnięcia się w czasie w celu skorygowania umowy.

    Opowiedziałem co się robi w przypadku kupna mieszkania - czyli
    opowiedziałem na zacytowane przez siebie pytanie.
    Nie przeoczyłem tego że on tego nie zrobił. Jakbym chciał powiedzieć co
    ma TERAZ zrobić to na pewno bym napisał.

  • 10. Data: 2011-11-18 15:36:33
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    > Wiem i napisałem o CO w pierwszym poście, natomiast zagalopowałem się w
    > ostatnim zdaniu odnośnie mediów ogólnie, więc chciałem sprostować, zanim
    > mnie ktoś postawi do pionu ;)

    OK, spoko! Trochę czepialski dzisiaj jestem, sorry! :-)

    Piotr