    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup mieszkania a rozliczenie CO...
    Date: Fri, 18 Nov 2011 15:49:20 +0100

    W dniu 2011-11-18 12:51, Artur M. Piwko pisze:
    > Kupiłem mieszkanie (ok, spółdzielcze własnościowe prawo do).
    > Okres rozliczeniowy za ogrzewanie: 1 lipca - 30 czerwca.
    > Mieszkanie zostało kupione 15 listopada b.r. W skład czynszu
    > wchodzi wchodzi przedpłata za ogrzewanie, wskazania zużycia ciepła
    > pomierników w obecnym okresie rozliczeniowym nie są zerowe.
    > Poprzednia właścicielka domaga się zwrotu przedpłat od lipca
    > do października. Czy ma do tego prawo?

    Ze spółdzielniami ogólnie jest wesoło, w tym wypadku na Twoją korzyść.
    Ogrzewanie jest zaliczkowane w czynszu i stanowi jego interalny
    składnik. Do momentu przekazania mieszkania czynsz opłaca poprzedni
    właściciel, taki lub podobny zapis każdy szanujący się notariusz
    umieszcza w akcie. Rozliczenie po odczycie podzielników (eufemizm, bo to
    najbardziej pokręcony proces naliczania opłat jaki znam) nie umożliwia
    precyzyjnego określenia ile za co. Tak czy siak poprzednia właścicielka
    sprzedała Ci własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu, zapewne na
    podstawie zaświadczenia od spółdzielni o niezaleganiu z czynszem i
    koniec. Nie ma żadnych podstaw do żądania czegokolwiek. Nie zapisaliście
    tego dodatkowo w umowie - nie ma tematu. Swoją drogą ciekawe czy byłaby
    taka "wyrywna" do rozliczeń, gdybyś odziedziczył po niej niedopłatę za
    ogrzewanie. Bo właśnie tak to wygląda w spółdzielniach - długi za media
    są przypisane do mieszkania, nie do człowieka. Na szczęście nadpłaty też.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej: