eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakup do firmy zagranicznego oprogramowania niedostepnego w Polsce › Re: Zakup do firmy zagranicznego oprogramowania niedostepnego w Polsce
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup do firmy zagranicznego oprogramowania niedostepnego w Polsce
    Date: Wed, 29 Jul 2009 10:41:37 +0200

    jureq pisze:

    > Nie sądzę żeby to był dobry pomysł. W razie gdy ta spawa wyjdzie (a wyjść
    > może właśnie np przy kontroli legalności), to będą duże kłopoty
    > podatkowe. Z jednej strony dostali za darmo program, z drugiej zapłacili
    > za usługę, której nie wykonano.
    >
    > Pytania:
    >
    > 1. Dlaczego nie możesz im po prostu sprzedać tego programu?

    A czym on udokumentuje nabycie?

    > 2. Czy na pewno nie ma możliwości otrzymania faktury od producenta?

    Może uwaga ogólna - fakt że dowód zakupu od producenta oprogramowania
    nie wygląd jak polska faktura VAT, że nie ma tam "nawet nipu" nie znaczy
    że nie jest dokumentem księgowym.
    Dokument na którym będzie napisane co , kto od kogo kupił, za ile i
    kiedy plus na wszelki wypadek potwierdzenie zapłaty (np. wyciąg z karty)
    w zupełności wystarcza.

    Najczęściej o "invoice" trzeba poprosić, przyślą mailem albo wystawią na
    stronie do pobrania. W USA tez się prowadzi księgowość (a zasady
    rachunkowości u podstaw są takie same na całym świecie), rozlicza
    podatki, wydatki tez trzeba udokumentować. Tam tez firmy potrzebują
    rachunków.

    Od oprogramowania jest 22% vat, trzeba to rozliczyć faktura wewnętrzną u
    nabywcy.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813