    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup charakterystycznej domeny
    Date: Sun, 7 Feb 2010 18:49:24 +0000 (UTC)

    Big Jack wrote:

    > W wiadomości
    zeta.pl

    > Podejrzewam, że nie, tak jak Microsoft nie mógł odebrać
    > www.microsoft.pl z prywatnych rąk. Nie wiem za ile $ doszli do
    > porozumienia ;)

    A ja sądzę że wręcz przeciwnie.

    Z tego co wiem prawo przewiduje takie przypadki, gdy domena w ewidentny
    sposób jest kupiona przez "spekulanta", jak to się dawniej mówiło.

    Nie jest w żaden sposób powiązana z jego firmą, przedsięwzięciem
    itp.

    W takich przypadkach zwyczajnie domena jest przekazywana "prawowitemu"
    właścicielowi nazwy i ten co sobie sprytnie kupił wcześniej -
    dostaje małe odszkodowanie w wysokości np. kosztów zakupu i
    utrzymania domeny przez te lata.

    Z ciekawostek, znam taką sprawę:
    Był sobie gość który jeszcze w latach 90-tych zarejestrował i
    zastrzegł sobie w Polsce nazwę Tchibo, w dodatku znak napisany krojem
    pisma do złudzenia udającym znak firmy.

    Tchibo jak weszło na rynek - zorientowało się że jest problem z
    zastrzeżeniem nazwy.

    Gość prowadził bodajże kawiarnię pod ta nazwą. I najlepsze w
    całej sprawie było jego tłumaczenie skad akurat taki znak mu
    przyszedł do głowy...
    Otóż opowiadał że był w Australii i z tambylcami naćpał się
    jakiegoś miejscowego zajzajeru. No i jeden z tych Aborygenów w tańcu
    świętego Wita zaczął mazać patykiem po piasku, i wymazał taki
    właśnie znaczek. A gościowi się spodobał znaczek i sobie go
    wziął i zastrzegł w Polsce;-)

    Sporo było przebojów, ale w końcu Tchibo odzyskało znak.

    --
    Pozdro
    Massai