  • 21. Data: 2024-04-06 21:55:33
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 20:53, alojzy nieborak pisze:

    > W sumie tego nie wiesz tylko sobie przypuszczasz:)

    Dokładnie. Podobnie jak się wymaga niekaralności w pewnych zawodach, bo
    sobie ustawodawca przypuszcza, że karany może nie mieć nieposzlakowanej
    opinii.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2024-04-06 21:58:49
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

    > Pownnno się ją wywalić z Kościola i niech sobie pracuje w tym ZUS-ie
    > itd.

    ZUS jest władzą świecką? Może i jest (jako przypadek "graniczny")
    ale jakoś nie obstawiam że prawo _kanoniczne_ zostało przetestowane w
    tej kwestii :-)

    Władze świeckie nie mogą (nie powinny) jej zakazać bycia orzecznikiem
    ZUS tylko na podstawie swojej interpretacji prawa _kanonicznego_
    (wewnętrznych regulacji KRK) w przypadku "brzegowym" IMHO.

    --
    A. Filip

  • 23. Data: 2024-04-06 22:02:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jakie poglądy medyczne może mieć niezgodne z wiedzą medyczną?

    A dlaczego poglądy medyczne? Po prostu poglądy. Kościół katolicki ma
    dość dziwne poglądy na antykoncepcję.

    > Forsuje kalendarzyk jako nie gorszą metodę od prezerwatywy?

    Chociażby. Albo nie przepisuje hormonalnej, bo nie. Albo schizofrenika
    zamiast do psychiatry wyśle do egzorcysty. Albo termalnie choremu odmówi
    środków przeciwbólowych bo to narkotyki a cieprienie uszlachetnia i
    prowadzi do zbawienia.

    > Dlaczego? Czym by Tobie wyrządził krzywdę? ;)

    Jak już pisałem z oczywistych względów do gina nie chodzę, ale jakbym
    chodził to jako antykoncepcję zapewne chciałbym stosować spiralę - i u
    księdza gina wyczuwam z daleka kłopoty w tej materii.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2024-04-06 22:04:31
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > A jakie poglądy medyczne może mieć niezgodne z wiedzą medyczną?
    > Forsuje kalendarzyk jako nie gorszą metodę od prezerwatywy?

    > Dlaczego? Czym by Tobie wyrządził krzywdę? ;)

    Sam pójdż i się przekonaj.
    --
    animka

  • 25. Data: 2024-04-06 22:09:20
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 06.04.2024 o 21:58, A. Filip pisze:

> [...]
    > ZUS tylko na podstawie swojej interpretacji prawa _kanonicznego_
    > (wewnętrznych regulacji KRK) w przypadku "brzegowym" IMHO.

    Oddała się Bogu, składała przysięgę to niech klęczy przed ołtarzem.

    Moim zdaniem to ona jest zboczona i ktoś z jej rodziny ją poza kościołem
    wsadził.

    --
    animka

  • 26. Data: 2024-04-06 22:09:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.04.2024 o 21:46, Animka pisze:

    > Ona oddała się służbie Bogu, a nie cipkom.

    Jedno drugiego nie wyklucza, poza tym może ma inne wyobrażenie Boga i cipek?

  • 27. Data: 2024-04-06 22:19:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.04.2024 o 20:32, Shrek pisze:

    > "zawód" żbieko specyficzny.

    > To nie ja wymyśliłem "zawód".

    Zawód czy powołanie, co za różnica?
    Jedni mają powołanie do munduru, inni do habitu, a jeszcze inni do
    kitla, ale na pewnym poziomie możemy przyjąć, że to zawód.
    Czy jak mam powołanie do naprawiania samochodów, robię to dobrze i mam
    klientów, ale nie mam w tym temacie żadnego formalnego wykształcenia, to
    mogę uważać się za mechanika i uznać to za swój zawód?

    > Poza tym, że to nieprawda.

    Chodzi o to, że jak jesteś księdzem/zakonnicą to 24h/7d?

    > Konflikt interesów między prawem cywilnym a kanonicznym?

    Nie bardzo wiem czy taki w ogóle zachodzi? Poza tym ani prawo kanoniczne
    nie jest zabronione dla cywili, ani cywilne dla duchownych.

  • 28. Data: 2024-04-06 22:25:10
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.04.2024 o 20:34, Shrek pisze:

    > Na przykład mieć swoje zdanie (niekoniecznie zgodne z wiedzą medyczną)
    > na temat antykoncepcji.

    Ale to samo można zarzucić tym wszystkim lekarzom, którzy zasłaniają się
    klauzulą sumienia. Tyle, że ani nie przestają być z tego powodu
    lekarzami, ani nikt im nie zarzuca niedoborów w wiedzy medycznej.

    > Nie chodzę do ginekologa, ale jakbym chodził to wybrałbym takiego co nie
    > jest księdzem.

    No a gdybyś nie wiedział, że jest księdzem? Chyba lepiej, że ta
    zakonnica przyjmuje pacjentki w habicie i nie ukrywa swojej tożsamości
    niż w samym kitlu i maseczce na twarzy?

  • 29. Data: 2024-04-06 22:28:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 22:19, nadir pisze:

    > Zawód czy powołanie, co za różnica?

    Roberta pytaj.

    > Chodzi o to, że jak jesteś księdzem/zakonnicą to 24h/7d?

    Tak mi się wydaje. A nie?

    > Nie bardzo wiem czy taki w ogóle zachodzi?

    Zachodzi - ktoś nawet konkretnie podał paragraf, że zgodnie z prawem
    kanonicznym duchowni nie mogą być członkami władz świeckich. Sąd jest
    taką władzą bezspornie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2024-04-06 22:31:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 22:25, nadir pisze:

    > Ale to samo można zarzucić tym wszystkim lekarzom, którzy zasłaniają się
    > klauzulą sumienia.

    I zarzucam.

    > No a gdybyś nie wiedział, że jest księdzem?

    To bym nie wiedział. Ale sądzę że bym wiedział - internet jest można
    opinie o lekarzach poczytać.

    > Chyba lepiej, że ta
    > zakonnica przyjmuje pacjentki w habicie i nie ukrywa swojej tożsamości
    > niż w samym kitlu i maseczce na twarzy?

    Być może. Po prostu mi się nie spina. Nie bardzo wierzę, że można śluby
    bogu powiesić na kołku na 8 godzin. A jeśli można, to nie powinna być
    zakonnicą:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!