  • 21. Data: 2004-07-09 22:54:48
    Temat: Re: Zaklad Energetyczny
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Czarek Gorzeński:
    > Hmmm, tak BTW. Moją prawo nagrywać bez poinformowania? Jeśli tak - to o
    > co informacja o nagrywaniu rozmowy pojawia się przy kontaktach
    > telefonicznych z bankami; jeśli nie - to jakie przepisy naruszają?

    Pewnie dlatego, że to jest pogotowie energetyczne. Stragegiczne cele,
    informacje o bombach i takie tam.
    Pozdr. Dulek

  • 22. Data: 2004-07-10 06:04:50
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Dulek" <f...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Wiesz jak jest. Pięć razy w tygodniu muszę nastawiać magnetowid, bo nie
    > lubię, jak mi mryga godzina zero, parę razy przepadło mi trochę efektów
    > pracy z komputerem, nie obejrzałem paru meczy, nie mam nagranych
    wszystkich
    > rzeczy, które chciałbym mieć. Dobrze, że nie brakło tego prądu
    przynajmniej
    > jak wracałem w nocy wygięty do domu. Przynajmniej profil mam nienaganny.
    > Co do przekazania informacji, robię to często (informując o braku prądu).
    > Niestety, Rejon Energetyczny Żary nie kuma, co do nich mówię. Ja i inni

    To przekaż swoją reklamację w sposób dowodny (fax, polecony). Grupa
    Energetyczna ENEA SA zacznie w tedy ciut inaczej reagować.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    J...@k...chip.pl

  • 23. Data: 2004-07-10 06:07:56
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości

    > Hmmm, tak BTW. Moją prawo nagrywać bez poinformowania? Jeśli tak - to o
    > co informacja o nagrywaniu rozmowy pojawia się przy kontaktach
    > telefonicznych z bankami; jeśli nie - to jakie przepisy naruszają?

    Nie tylko mają prawo. Jest obowiązek rejestrowania wszelkich rozmów
    dyspozytorskich, a urządzenia są na ogół tak skonfigurowane, że nie ma
    możliwości tych rozmów nie nagrać. Jedynie administrator systemu ma
    możliwość wykasowania tych nagrań.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    J...@k...chip.pl

  • 24. Data: 2004-07-10 09:02:17
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 10 lip o godzinie 00:03, na pl.soc.prawo, Jerzy Wawrzyniak
    napisał(a):

    > http://www.bze.com.pl/klient/info/umowa_zal2_gr_IV_V
    _VI_obowiazki_stron.doc

    > Odbiorca zasilany z sieci SN zalicza się do III grupy przyłączeniowej, a
    > przywołany przez Ciebie załącznik dotyczy odbiorców grup IV, V i VI. Różnice
    > tu wynikają z faktu, że po 1 stycznia 2005 roku obowiązywać będą standardy w
    > zakresie niezawodności dostaw energii elektrycznej korzystniejsze dla
    > odbiorców.

    No przecież wskazałem Ci miejsce gdzie są określane przerwy w dostawie
    energii dla odbiorców indywidualnych i po nN., co starałeś się w poprzednim
    poście informować żę takie unormowania nie mają miejsca - celowo zostawiam
    tą cześć Twojego poprzedniego posta.
    Przeczytaj to ze zrozumieniem, najpierw twierdziłeś że takie przerwy nie
    obejmują grupy IV i V, natomiast kiedy Ci wskazałem że jednak obejmują - to
    wyjeżdzasz mi coś o grupie III - uważam że conieco się /zakręciłeś.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 25. Data: 2004-07-10 10:06:57
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 10 lip o godzinie 08:07, na pl.soc.prawo, Jerzy Wawrzyniak
    napisał(a):

    > Nie tylko mają prawo. Jest obowiązek rejestrowania wszelkich rozmów
    > dyspozytorskich

    A nie powinno być informacji przed rozpoczęciem rozmowy z dyspozytorem?
    "Ze względów .............rozmowy są nagrywane. Jeżeli nie wyrażasz zgody
    na nagrywanie, prosimy rozłącz się. Jeżeli się zgadzasz, za chwilę nastąpi
    połączenie z ........."

    IMHO - taka informacja to jest warunek by taki materiał uznać za dowód.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 26. Data: 2004-07-10 10:20:32
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 9 lip o godzinie 23:48, na pl.soc.prawo, Jerzy Wawrzyniak
    napisał(a):

    > Jeśli to było na części instalacji nie będącej własnością energetyki, to
    > energetyka nie ma nic do tego, w przeciwnym wypadku, praca taka musi być
    > wcześniej (minimum 5 dni) zaplanowana.

    Skoro tak walczysz, co zrozumiałe, w końcu to twoja branża /moja zresztą
    także, ale w nieco innym charakterze ;)/, to powiedz mi jak się mają takie
    wyłączenia przez administratora, pomijając fakt poinformowania lokatorów o
    tymże, do warunków technicznych przyłączenia, i zawartej w oparciu o nie
    Umowy o sprzedaż energii.
    Konkretnie chodzi mi o takie coś:
    - granica eksploatacji ZE znajduje się na zaciskach prądowych
    zabezpieczenia przedlicznikowego w kierunku instalacji odbiorcy.

    Przecież odbiorca nie ma w WTP wzmianki że granicą eksploatacji są zaciski
    prądowe w złączu, albo na konsoli /zależnie od typu, choć w blokach to na
    pewno jest linia kablowa/. Gdyby tak było to każdy odbiorca chciałby mieć
    spokój i żadałby zgody administracji na ułożenie _własnego_ WLZa od złącza
    do swojego lokalu - a ten nie mógłby mu tego prawa odmówić.

    I wytłumacz teraz proszę odbiorcy że to nie wina ZE że on nie ma napięcia w
    lokalu, tylko wina administracji - w końcu odbiorca WIE NA PEWNO ŻE
    INSTALACJA OD ZABEZPIECZENIA PRZEDLICZNIKOWEGO w jego kierunku jest sprawna
    - a mimo to nie ma napięcia. I odbiorca wtedy konstatuje, skądinąd
    logicznie, że ZE nie wywiązuje się z załącznika do Umowy o sprzedaż energii
    i są przekroczone dopuszczalne przerwy w dostawie energii elektrycznej do
    lokalu naszego odbiorcy.

    Przyjemnego dnia, mam nadzieję że odpowiesz na tego posta :)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 27. Data: 2004-07-11 17:23:47
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Skoro tak walczysz, co zrozumiałe, w końcu to twoja branża /moja zresztą
    > także, ale w nieco innym charakterze ;)/,

    Nie walczę, tylko staram się pomóc człowiekowi mającemu kłopoty. Nieskromnie
    muszę przyznać, że tematy jakości usług przesyłowych nie są mi obce.

> [...]
    > tymże, do warunków technicznych przyłączenia, i zawartej w oparciu o nie

    Jako mieszkaniec budynku wielorodzinnego masz z firmą energetyczną umowy o
    dostawę (lub sprzedaż) energii elektrycznej i o świadczenie usług
    przesyłowych. Ciągłość dostaw - czyli realizacja postanowień przynajmniej
    jednej (często jest to jedna umowa łączna) ze wskazanych w poprzednim zdaniu
    umów, nie mają się ni jak do warunków przyłączenia.

    > Konkretnie chodzi mi o takie coś:
    > granica eksploatacji ZE znajduje się na zaciskach prądowych
    > zabezpieczenia przedlicznikowego w kierunku instalacji odbiorcy.

    W budynku wielorodzinnym granica ta znajduje się znacznie wcześniej. W dużym
    uproszczeniu: pomiędzy siecią przedsiębiorstwa energetycznego i odbiorcy są
    urządzenia znajdujące się w gestii administratora (lub zarządcy) budynku.

> [...]
    > spokój i żadałby zgody administracji na ułożenie _własnego_ WLZa od złącza
    > do swojego lokalu - a ten nie mógłby mu tego prawa odmówić.

    Po pierwsze odbiorca w budynku wielorodzinnym nie ma ani warunków
    przyłączenia, ani umowy o przyłączenie.
    Po drugie w sposób bezpośredni odbiorca w budynku wielorodzinnym nie jest
    przyłączony do sieci przedsiębiorstwa energetycznego tylko właściciela
    budynku.
    Prawo Energetyczne uchwalone zostało w 1997 roku. Od tego czasu przeszło
    kilka nowelizacji, ale ustawodawca nie przewidział w nim podstawowego faktu,
    który w rzeczywistości ma miejsce. A mianowicie, że odbiorca w budynku
    wielorodzinnym nie jest przyłączony do sieci przedsiębiorstwa
    energetycznego. Bubli w prawie energetycznym jest zresztą więcej, pomimo że
    jest zgodne z zaleceniami i dyrektywami Unii Europejskiej.
    To że nie przewidziano faktu istniena pośrednika pomiędzy firmą energetyczną
    i odbiorcą ma swoje odzwiercedlenie w jakości umów pomiędzy firmami
    energetycznymi i "drobnymi" odbiorcami (IV i V grupa przyłączeniowa). Na
    ogół w umowach standardowych dla odbiorców tych grup nie określa się granicy
    własności i granicy odpowiedzialności za jakość urządzeń
    elektroenergetycznych.

> [...]
    energii
    > i są przekroczone dopuszczalne przerwy w dostawie energii elektrycznej do

    Niewątpliwie trudno jest niektórym rozgoryczonym (w końcu mającym powód)
    odbiorcom to wytłumaczyć. Przecież oni płacą nie tylko za energię jako
    towar, ale i za jej parametry jakościowe, a jednym z nich jest niezawodność
    dostaw.

    > Przyjemnego dnia, mam nadzieję że odpowiesz na tego posta :)

    A dlaczego miałem nie odpowiedzieć, skoro się w wątek zaangażowałem? To że
    odpowiadam z poślizgiem, to wcale nie znaczy, że ucieknę od tematu.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    J...@k...chip.pl

  • 28. Data: 2004-07-11 17:44:47
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>

> [...]

    Arturze! Bardzo dobrze, że tniesz cytaty, ale tu zrobiłeś cięcie zmieniające
    sens Twojej poprzedniej wypowiedzi.

> [...]
    poprzednim
    > poście informować żę takie unormowania nie mają miejsca - celowo zostawiam

    I bardzo dobrze w tym wypadku.

    > Przeczytaj to ze zrozumieniem, najpierw twierdziłeś że takie przerwy nie
    > obejmują grupy IV i V, natomiast kiedy Ci wskazałem że jednak obejmują -
    > wyjeżdzasz mi coś o grupie III - uważam że conieco się /zakręciłeś.

    Ja doskonale rozumiem Twoje wywody. Gdzie stwierdziłem, że przerwy nie
    obejmują grupy IV i V?

    Poniżej przekopiowany fragment, na który się odwołujesz:
    1.1. dostarczanie energii elektrycznej w sposób ciągły, z zachowaniem
    standardów jakościowych określonych w punkcie 1.1., za wyjątkiem:

    1.1.1. wyłączeń awaryjnych, przy czym łączny czas trwania w ciągu roku
    tych wyłączeń, liczony dla poszczególnych wyłączeń od zgłoszenia przez
    Odbiorcę braku zasilania do jego przywrócenia nie może przekroczyć:

    a. 60 godzin - w okresie od dnia 1 stycznia 2003 r. do dnia 31 grudnia
    2004 r.,

    b. 48 godzin - w okresie od dnia 1 stycznia 2005 r.

    gdzie tu jest mowa o odbiorcach SN? Ponadto czym się różni odbiorca
    indywidualny i po nN. Dla mnie nie ma żadnej. Jest odbiorca określonej grupy
    przyłączeniowej i zasady zaliczania do konkretnej grupy są jednoznacznie
    określone w rozporządzeniu przyłączeniowym. Zgodnie z tym rozporządzeniem,
    już w jednym z poprzednich postów napisałem "Jako odbiorca przyłączony do
    sieci niskiego napięcia (IV i V grupa
    przyłączeniowa) nie musisz mieć w umowie określonych czasów przerw. W takim
    wypadku stają się wiążące postanowienia rozporządzenie przyłączeniowego".
    Nie musisz wcale nie oznacza nie masz. Enion SA powielił tu po prostu zapisy
    rozporządzenia. Ich obecność lub brak w umowie nic nie zmienia. Żeby
    niepotrzebnie nie przeciągać odsyłam do lektury ".rozporządzenia
    przyłączeniowego".

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    J...@k...chip.pl

  • 29. Data: 2004-07-11 17:47:33
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>

> [...]
    > na nagrywanie, prosimy rozłącz się. Jeżeli się zgadzasz, za chwilę nastąpi

    Odbiorcy o nagrywaniu doskonale wiedzą wbrew pozorom.

    > IMHO - taka informacja to jest warunek by taki materiał uznać za dowód.

    Masz rację Twoim skromnym zdaniem. Zdanie prawników nie raz jest inne.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    J...@k...chip.pl

  • 30. Data: 2004-07-12 11:43:12
    Od: Azazell <j...@g...pl>

    Jerzy Wawrzyniak wrote:
    > Odbiorcy o nagrywaniu doskonale wiedzą wbrew pozorom.

    > Masz rację Twoim skromnym zdaniem. Zdanie prawników nie raz jest inne.

    problem rozwiązałoby przekierowywanie klientów do call center a nie do
    dyspozytorów, którzy powinni mieć co innego na głowie a nie tłumaczenie
    klientom, że jest awaria i co to jest awaria.

    --
    z pozdrowieniami
    Azazell