    From: piotrs<p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zajecie wierzytelnosci
    Date: Sat, 6 Nov 2004 15:49:59 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Szansa na odzyskanie wierzytelności przedawnionych jest mizerna.
    Dłużnik nie jest już obowiązany płacić, wierzytelność stała się
    naturalna.
    Chcąc dochodzić tej kwoty w sądzie, wystarczy że twój dłużnik powie -
    "przedawniło się" i nic nie otrzymasz.
    Możesz prosić o oddanie, ale jeśli są świadomi swoich praw - przykro
    mi, było dużo czasu na ich odzyskanie.

    > 1. Czy skoro komornik to zajął, to czy mogę mu powiedzieć: "Panie,
    ściągajże Pan sobie teraz od nich, skoro oni mi nie chcą płacić
    powołując się na Pana"?

    Nie.

    > 2. Czy skoro łączna suma owych zajętych należności (kiepsko
    ściągalnych...) przewyższa sumę moich długów - to czy komornik mimo
    to ma prawo zajmować mi coś jeszcze?

    Zakończenie egzekucji następuje z chwilą zaspokojenia, czyli tak.

    > 3. Dogaduję się z jednym z moich wierzycieli - w którego imieniu już
    zaczął działać komornik - i część należności wpłaciłem już jemu
    bezpośrednio, z pominięciem komornika. Czy to jest coś "brzydkiego"?
    A jeśli tak - gdyby komornik się dowiedział, czy może mi zrobić
    "kuku"?

    Tak, to coś brzydkiego. Wierzyciele mają być spłaceni w całości, jeśli
    się nie da, to jest spłacanie proporcjonalne. Tutaj działasz na szkodę
    wierzycieli, zaspokajając jednego a innych nie.

    IMHO

    -> http://usenet.pomocprawna.info