    From: "Marek" m...@n...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zajecie wierzytelnosci
    Date: Sat, 6 Nov 2004 14:02:08 +0000 (UTC)

    On 2004-11-06, pawap <p...@i...pl> wrote:

    > nie sadze zeby bylo przedawnienie, raczej to bylby skrajny przypadek
    > jezeli faktycznie jest tytul egzekucyjny przeciwko dluznikom
    > mozna wystapic o klauzule

    Ale ten tytuł egzekucyjny to komornik wypisał tak jakoś "na wariata".
    Znaczy, ja przedstawiłem stare faktury - komornik uznał moje racje, i
    "coś-tam" próbował załatwić. Ale prędko odpuścił, bo ja nie mam tytułu. I
    nie mogę wnieść do sądu "z powództwa" ze względu na ponad dwa lata (faktury
    na usługi). Czy mam rozumieć, że nie wszystko jeszcze stracone? Jeśli tak -
    to jak to pociągnąć dalej, żeby dłużnik nie mógł wnieść sprzeciwu?

    > i maja zaplacic komornikowi ktory z tych pieniedzy splaci zobowiazania i
    > wezmie sobie koszty

    Ale oni nie chcą, bo im pieniędzy szkoda. Tytułu wykonawczego nie ma.
    Komornikowi łatwiej ściągać kasę ode mnie, bo na mnie akurat ma wszelkie
    możliwe tytuły - tyle, że ja, w przeciwieństwie do tych moich dłużników, już
    bokami robię. I co dalej?

    > to zalezy
    > potrzebna klauzula
    > a potem to moze byc wlasciwy inny komornik i tam wniesc o egzekucje

    No, w tym problem. Klauzuli nie mam. Czy mam na nią jakieś widoki? Chodzi o
    problem z przedawnieniem...

    > teoretycznie ma zajac adekwatnie do dlugu
    > potem do sadu o odszkodowanie gdy wyrzadzi szkode

    Sorry, nie rozumiem. Mogę go odesłać do wszystkich diabłów, żeby się użerał
    z tamtymi - czy nie mogę, skoro zajął w samych wierzytelnościach znacznie
    więcej? Tyle, że on nic nie robi w/s odzyskania tych moich pieniędzy, bo
    łatwiej mu mnie gnoić.

    > skoro wszczal postepowanie to w takiej sytuacji wezmie koszty od calej
    > egzekwowanej sumy

    No, te koszta to ja jeszcze będę skarżył, bo od niedawna można...

    > moze sie zdarzyc ze mimo zaplaty bezposrednio wierzycielowi to samo
    > komornik sciagnie ponownie - nie wie o zaplacie
    > i wtedy potrzebna nowa porada :)

    ...ale na razie pytam, czy jeśli pokażę komornikowi potwierdzenie wpłaty
    bezpośrednio na konto wierzyciela - to czy może mnie ze strony komornika
    spotkać cokolwiek przykrego? No, że ten "terminator dla ubogich" poczuje się
    "pominięty i zlekceważony" - i np. zażyje mnie z jakiegoś przepisu?
    --
    M.