    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 3 Aug 2011 12:27:22 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zadośćuczynienie za zniszczony lokal - jakie przepisy?

    On Wed, 3 Aug 2011, Marian Paździoch wrote:

    > Witam,
    > mógłby ktoś mi podać jaki konkretny przepis reguluje taką kwestię
    > (i czy w ogóle reguluje?):

    Znajdzie się.

    > Osoba fizyczna A wynajmuje lokal osobie prawnej B. W wyniku zaniedbań B

    Że jak??
    Co to niby były za zaniedbania?
    "drobne bieżące", i spowodowały uszkodzenie??

    > lokal ulega uszkodzeniu i w celu jego dalszego niepogarszania potrzebny jest
    > remont. Osoba B nie kwapi się jednak do remontu. Osoba A chce wyremontować
    > lokal na własny koszt i obciążyć tą sumą B, bez wypowiadania jej umowy.
    > Oczywiście w grę wchodzą rynkowe koszty remontu. Jest ku temu podstawa
    > prawna?

    _117.html
    +++
    art. 662
    § 1. Wynajmujšcy powinien wydać najemcy rzecz w stanie przydatnym
    do umówionego użytku i utrzymywać jš w takim stanie przez czas trwania najmu.
    § 2. Drobne nakłady połšczone ze zwykłym używaniem rzeczy obcišżajš najemcę.
    [...]
    art. 663
    Jeżeli w czasie trwania najmu rzecz wymaga napraw, które obcišżajš
    wynajmujšcego, a bez których rzecz nie jest przydatna do umówionego
    użytku, najemca może wyznaczyć wynajmujšcemu odpowiedni termin do
    wykonania napraw. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu
    najemca może dokonać koniecznych napraw na koszt wynajmujšcego.
    ---

    Przeczytaj sobie to jeszcze raz i powoli.
    Stanowczo pomyliłeś strony najmu! (kto za co odpowiada).
    W 622 wyciąłem kawałek, zajrzyj do linku :)

    Oczywiście, JEST możliwość że najemca zobowiązał się do napraw,
    ale do tego komentarz w poście obok (do Maddy).

    pzdr, Gotfryd