    From: "Tomy M." <t...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zadłużenie, a sprzedaż ziemi
    Date: Tue, 2 Dec 2008 20:59:58 +0100

    Użytkownik "KonKomp" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:gh3tgt$ren$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > Mam pewien problem. Chce kupic ziemie od pewnej kobiety. Ziemia jest
    > zadłużona na 6.000 zł. Kobieta chce mi sprzedać ziemię za 30.000 + 6.000.
    > Wszytko było by ok, ale dowiedziałem się od notariusza, że kobieta ma
    > dodatkowe zadłużenie na 17.000 zł. Notariusz powiedział mi, że jak kupię
    > od babki ziemię i babka zostanie z długiem 17.000 zł i tego nie spłaci, to
    > bank może rządać ode mnie ziemi tej kobiety, lub dodatkowych 17.000 zł.
    >
    > Pytanie do Was mądrzy ludzie - czy to jest zgodne z prawem? Czy jak będę
> [...]

    Jeżeli ziemia jest zadłużona, oznacza to że w księdze wieczystej
    tej działki (ziemi) jest wpis o kwocie zadłużenia.
    Kupując taką działkę za 30 tys. nie płącisz kobiecie 30 tys + 6 tys
    lecz tylko 30 tysięcy
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!!!!!!

    Wpis na hipotece masz nadal bo tym długiem obciążona jest ZIEMIA
    a nie ta kobieta. Spłaty hipoteki dokonujesz SAMODZIELNIE
    i masz dodatkową możliwość NEGOCJOWANIA tej spłaty.
    Jeżeli jest to dług wobec firmy XXX to mozesz udać się do komornika
    a nawet do firmy XXX i wynegocjować spłątę na raty, czy spłatę
    całości z jakimś rabacikiem :-)

    Udaj się do Wydziału Ksiąg Wieczystych, wystąp o ujawnienie hipoteki
    okreśonej działki i będziesz wiedział czy jest ona zadłużona (działka !!!
    a nie ta kobieta bo długi kobiety Cię nie obchodzą) oraz dowiedz się
    czy ktoś nie złożył ostatnio kolejnego wpisu na hipotekę. Wpis
    w trakcie postępowania może nie być jeszcze widoczny w księdze
    wieczystej tej działki.

    Do tego wszystkie NIE JEST CI POTRZEBNY NOTARIUSZ
    zrób to sam ... dasz sobie radę i będziesz wiedział
    na przyszłość jak się załatwia takie sprawy.

    Tomy M. www.ansibl.com