  • Data: 2013-03-04 11:03:10
    Temat: Re: Żądanie zarządcy nieruchomości
    Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 27 lutego 2013 10:45:40 UTC+1 użytkownik PrivateLan napisał:
    > Zarządca działając w imieniu Wspólnoty ma prawo do takich informacji i
    > może od ciebie żądać takich wiadomości, ponieważ przedmiotem jego
    > zarządzania jest między innymi sporne mieszkanie.
    > We wspólnocie każdy z właścicieli mieszkania ma prawo do uzyskania
    > takich informacji (wg. orzeczenia SN), więc zarządca działając w ich
    > imieniu także.

    Tak czytam i czytam Twoją argumentację i wychodzi mi, że zarządca
    z własnej woli ma prawo co jakiś czas nękać lokatorów na temat ich
    własności lokalu.
    Czyżby?
    Przecież zarządca podpisując umowę ze wspólnotą otrzymał spis lokali,
    które do tej wspólnoty należą. Lokali wraz z właścicielami. Właścicielami,
    którzy złożyli deklarację przystąpienia do tej wspólnoty. I wybrali
    zarząd, który upoważnili do działania w ich imieniu.
    Zmiana właściciela lokalu nie czyni tego nowego automatycznie członkiem
    owej wspólnoty. Nowy właściciel także musi wypełnić deklarację, bo inaczej
    jego lokal "wyskakuje" ze wspólnoty. Jeśli z takich czy innych powodów nie
    chce przystąpić do danej wspólnoty, to musi indywidualnie podpisać
    umowę z zarządcą o wykonywanie usług. Nic dziwnego, że zarządca żąda
    (tu nie wnikam jakim sposobem posiadł wiedzę o zmianie właściciela lokalu)
    aktu własności od mieszkańca danego lokalu.
    Bo o ile opłaty bieżące mogą wpływać bez opóźnień, to przy remontach lub
    awariach może być problem z pokryciem tych kosztów.

    PS
    Masz ładną sygnaturkę ;) To Ty?

    --
    Pozdrawiam :)