  • From: "pbas" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zadam przywrocenia kary smierci
    Date: Thu, 3 Jul 2003 10:48:33 +0200

    > Nie obraź się, ale tak to właśnie jest jak się rozmawiam z dyletantem.
    > Już dawno udowodniono, że ani wysokość ani surowość kary nie odstrasza,
    > lecz jedynie jej nieuniknioność.

    Zgadza sie - po prostu nie napisalem tego.

    > Co do "zobacz co się dzieje" to widzę co się dzieje. W krajach gdzie
    > się nie szanuje przestępców jako ludzi oni nie szanują zdrowia i życia
    > innych ludzi. Tam gdzie traktuje się ich z godnością przynależną każdemu
    > człowiekowi i oni szanują wartość ludzkiego życia.

    Nie stac naszego kraju na sznowanie przestepcow. W dodatku pospolici
    przestepcy i pospolite przestepstwa sa popelniane przez degeneratow dla
    ktorych slowo "szacunek" nie istnieje. Zapewne czesc "kulturalnych" bandytow
    zmienila by sie gdyby ich dobrze traktowac w pierdlu, ale to znikomy procent
    z grupy kolesi ktorzy siedza w bramach z jabolami i patrza komu przywalic w
    leb za 10zl.

    > Nie wiem co Ty masz za zapędy z tym dawaniem wycisków, w kość itp.
    znęcaniem
    > się nad innymi. Po kiego? Wierz mi, że pozbawienie wolności jest już
    > wystarczająco dolegliwą karą. Oczywiście powinno jeszcze dbać się o
    naprawienie
    > szkody.

    OK - pozbawienie wolnosci jest wielka kara. Ale kto ma za to placic, ze
    przez 25 lat jakis obwies siedzi w pace ?

    > Już to kiedyś pisałem teraz powtórzę - od wymierzania sprawiedliwości są
    sądy,
    > a nie policja. A przyzwolenie na jakiekolwiek bicie przez policjantów na
    > zasadzie "przynajmniej tyle" to prosta droga do kolejnego zabitego bogu
    ducha
    > winnego przechodnia. Jest prosta zasada - jak się pozwala policji pałować
    w ten
    > sposób to się pozwala zabijać. Bo nie ma siły by ktoś kiedyś nie zginął co
    > Polsce powinno być dla wszystkich oczywiste :(

    OK, tylko ze jesli chore prawo w ewidentnych przypadkach ktore jakis oszolom
    zaklasyfikuje do grupy "malej szkodliwosci spolecznej" nie jest w stanie
    ukarac, to taki bandzior utwierdza sie w swojej bezkarnosci. Mysli sobie -
    po co krasc raz 1 mln zlotych - lepiej 1000 razy ukrasc 1000 zl, bo za to
    mnie nie posadza, a zlapia mnie raz na 500 kradziezy.

    > I dlatego ciekaw jestem czy jakby policjant na śmierć spałował Twoją córkę
    > też byś był tak za "przynajmniej tyle" ?

    Taka sprawa wymagala by wyjasnienia. Ale nie wolno od razu przyjmowac strony
    dziecka bezwzglednie. Jesli dostala by pala w tylek za rzucanie kamieniami w
    pociag to bym to zrozumial. Wolal bym aby dostala w tylek pala niz widzac
    swoja bezkarnosc dopuscila sie nastepnie powazniejszego przestepstwa, albo
    aby poszla do wiezienia. Inna sprawa to, ze rodzice sa od tego aby wychowac
    dziecko zgodnie z wartosciami w ktore sami wierza. I moja corka czegos
    takiego by nie zrobila co by dalo powod do spalowania jej. A jesli byla by
    tym przypadkiem zdazajacym sie raz na milion, to sprawe trzeba by wyjasnic.

    Piotr

    --
    GG#36692 p...@p...onet.pl www.pbas.republika.pl