  • 1. Data: 2003-04-07 17:51:05
    Temat: Zacofek
    Od: "erem37" <e...@o...pl>

    Pozdrawiam
    Mam dylemat
    Dziedziczę po śmierci ojca gospodarstwo razem z mamą i siostrą po 1/3 z tym
    że siostra po wyroku sądu stała się bardzo miła dla matki , tak że ta
    przymierza się do przekazania swojej połowy + 1/3 siostrze
    Wten to sposób siostra ma prawie 90 % gospodarstwa
    Pytanie
    Czy mogę po przekazaniu gospodarstwa przez matkę siostrze wystąpić o
    zacofek , lub co mogę w tej sprawie zrobić by nie wyjść z rodzinką dobrze
    na zdjęciu
    Pustelnik

  • 2. Data: 2003-04-07 17:56:14
    Temat: Re: Zacofek
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Czy mogę po przekazaniu gospodarstwa przez matkę siostrze wystąpić o
    > zacofek ,

    zacofek ?????? a cóż to takiego
    nie przypadkiem zachówek

  • 3. Data: 2003-04-07 17:58:59
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    Użytkownik "erem37" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przymierza się do przekazania swojej połowy + 1/3 siostrze
    > Wten to sposób siostra ma prawie 90 % gospodarstwa
    Sorki ale ja chyba gupi jestem ... albo to przez te przepisy ....
    Jak ty dziedziczysz 1/3 .... mama 1/3 i siostra 1/3 .... to jak mama odda
    siostrze to siostra bedzie miala 2/3 ??? czyli 66% .... skad to 90% ? ....

    Pozdrowionka śle Cray
    ..........::::::::::@::::::::::..........
    c...@o...pl

  • 4. Data: 2003-04-07 18:01:31
    Od: "erem37" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > zacofek ?????? a cóż to takiego
    > nie przypadkiem zachówek
    >
    > Być może zachówek nie jestem prawnikiem
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-04-07 18:06:05
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Sorki ale ja chyba gupi jestem ... albo to przez te przepisy ....
    > Jak ty dziedziczysz 1/3 .... mama 1/3 i siostra 1/3 .... to jak mama odda
    > siostrze to siostra bedzie miala 2/3 ??? czyli 66% .... skad to 90% ? ....

    z pewnością "mama" była właścicielką połowy (wspólnota majątkowa) czyli do podziału
    jest 3/6 po 1/6 dla każdego

  • 6. Data: 2003-04-07 18:06:52
    Od: "erem37" <e...@o...pl>

    Matka dziedziczy 50% z całości jako wspólny dorobek + z drugiej połowy 1/3
    +siostra 1/3 +ja 1/3

  • 7. Data: 2003-04-07 18:17:55
    Temat: Re: Zachowek
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Fajnie dyskutuje sie ale nie na temat.
    Twój zachowek juz otrzymujesz bo to 1/2 tego co
    dziedzisz ustawowo a ty dziedziczysz uswtawow tę 1/3 z połowy.
    W tym przypadku twój zachowek byłby połowa 1/3 z połowy a więc 1/6 z połowy.
    Poza tym zachowek jest przy spadkobraniu a nie przy darowiżnach.
    Podsumowując, nie możesz nic zrobić.

    pzdr,
    Jarekm

  • 8. Data: 2003-04-07 18:31:35
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    erem37 wrote:
> [...]
    > Czy mogę po przekazaniu gospodarstwa przez matkę siostrze wystąpić o
    > zacofek , lub co mogę w tej sprawie zrobić by nie wyjść z rodzinką dobrze

    Nic. Spadkobierca może w zasadzie robić ze swoim udziałem co mu się
    podoba. Dopiero jak umrze matka będzie mozna myśleć o dochodzeniu czegoś
    od siostry - a i to zależy od wielu okoliczności.

    KG

  • 9. Data: 2003-04-07 18:39:11
    Od: "erem37" <e...@o...pl>

    Dzięki za konkret
    Pustelnik
    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    03.jasien.net...

  • 10. Data: 2003-04-07 18:41:43
    Od: "erem37" <e...@o...pl>

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi
    Tak przypuszczałem że dobrze wyjdę tylko na zdjęciu
    Pustelnik