    Date: Sun, 19 Apr 2015 01:00:26 +0200
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zachowek i przedawnienie

    W dniu 18-04-15 o 23:48, witek pisze:

    > Dlugo jeszcze bedziesz wszystkim probowal udowodnic, ze jednak ty masz
    > racje?
    >
    > Po co pytasz skoro wiesz?

    Pojęcie "otwarcia spadku" normuje art. 924 kc. W mojej ocenie to pojęcie
    jest pojęciem abstrakcyjnym. Co do zasady "otwarcie spadku" nie musi się
    łączyć z fizycznym otwarciem koperty zawierającej testament. Kluczowym
    tu jest chwila śmierci spadkodawcy, przy czym - choć w tym konkretnym
    przypadku nie ma to znaczenia - zwracam uwagę na fakt, że ważna jest
    chwila uznania za zmarłego, co niekoniecznie musi być tożsame z chwilą
    faktycznej śmierci.

    Art. 925 kc normuje to, że spadkobiercy nabywają spadek w chwili śmierci
    spadkodawcy niezależnie od tego, kiedy zostanie to urzędowo stwierdzone
    przez sąd czy notariusza.

    Reasumując podtrzymuje moje stanowisko, że roszczenie przedawniło się.