  • Data: 2015-04-19 09:59:49
    Temat: Re: Zachowek i przedawnienie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19-04-15 o 02:27, witek pisze:
    > Masz racje tylko nie w tym temacie.
    > Mowa jest o otwarciu testamentu od ktorego biegnie przedawnienie.
    > Nie o otwarciu spadku.
    > A testament na dzien dzisiejszy nie został otwarty i ogloszony.
    > Ciagle lezy w szufladzie u spadkbierców.

    Masz rację i wynika to z art, 649 kpc. Ale nie sądzę, by przez 10 lat
    tego nie zrobiono. Zauważ, że sąd (notariusz) powiadamia tylko osoby
    zainteresowane (art. 652 kpc), a niedziedziczące osoby nie są moim
    zdaniem w tym kręgu. Również stosownie do 649§2 NIE ZAWIADAMIA się osób
    zainteresowanych, choć mogą one przy tym być obecne. Natomiast warto się
    tym zainteresować, choć po 0 latach, to do ruchomości zastosowanie
    pewnie będzie miało zasiedzenie, zaś jeśli istnieją nieruchomości, to
    sądzę, że sprawę dograno. Przecie pozostawała kwestia podatku, który 10
    lat temu jeszcze chyba nie był zniesiony w pierwszej grupie podatkowej.