  • Data: 2015-04-18 22:28:21
    Temat: Re: Zachowek i przedawnienie
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-04-18 o 21:28, Jacek pisze:
    > Czytam "Art. 649. § 1. Sąd albo notariusz otwiera i ogłasza testament,
    > gdy ma dowód śmierci spadkodawcy."
    > Nadal bym się czepiał. Powyższy tekst rozumiem tak:
    > gdy sąd albo notariusz ma dowód śmierci spadkodawcy wówczas otwiera i
    > ogłasza spadek. Czyli, że nie wcześniej, za życia spadkodawcy.
    > Brakuje też słowa "jedynie" albo "wyłącznie" aby można było twierdzić,
    > że otwarcie spadku to wyłączna domena sądu i notariusza.

    A ja rozumiem tak, że zacytowany punkt DEFINIUJE pojęcie otwarcia
    testamentu.

    Tak więc, jeśli żona po śmierci męża otworzy sobie kopertę z napisem
    testament, to nie jest to otwarcie. Trzeba pismo będące testamentem
    zanieść do notariusza, on wyznaczy termin otwarcia, powinien ogłosić w
    prasie otwarcie testamentu obywatela X i podać datę. W wyznaczonym dniu
    następuje otwarcie testamentu, nawet jeśli zainteresowani wcześniej
    znają jego treść i nikt fizycznie nie przyjdzie na to otwarcie.